‘Mahkamah buat keputusan betul’ – Pended4han anak Rosmah buat ramai mula sedar- Lubuk Viral

PETALING JAYA: Anak perempuan Rosmah Mansor berkata Mahkamah Tinggi membuat keputusan betul dalam mensabitk4n ibunya atas tuduh4n rasu4h berhubung projek tenaga solar sekolah luar bandar Sarawak bernilai RM1.25 bilion.

Azrene Ahmad berkata dia akan terus mendoakan ibunya. (Gambar Facebook)

Azrene Ahmad, anak kandung Rosmah daripada perkahwinan terdahulu yang sebelum ini dilaporkan mempunyai hubungan “dingin” dengan ibunya berkata, keputusan mahkamah perlu dihormati.

“Biarlah perkara itu habis sehingga ke Mahkamah Persekutuan jika perlu. Kita perlu mempercayai fakta dan keupayaan badan kehakiman kita untuk mencapai penghakimannya tanpa halangan dan tanpa rasa takut.

“Sebagai seorang anak, ia sentiasa mudah untuk berfikir hanya secara subjektif. Ia sentiasa sukar untuk menjadi objektif dalam pemikiran dan tindakan kita, memandangkan keadaan sosio-teologi yang telah kita terima sejak lahir.

“Walaupun banyak ‘white noise’ subjektif oleh masyarakat kita, budaya dan penerapan agamanya, saya tetap objektif. Betul adalah betul, salah adalah salah – terutama apabila ia berkaitan dengan pemimpin (termasuk pasangan); walaupun mereka adalah keluarga,” katanya di Instagram.

Azrene yang berkahwin dengan cef selebriti Fazley Yaakob berkata, beliau menerima pelbagai tegur4n sejak empat tahun lalu, sejak kejatuhan kerajaan Barisan Nasional.

Beliau menegaskan akan terus memperjuangkan kepentingan negara kerana ia adalah tanggungjawabnya sebagai manusia dan rakyat Malaysia, walaupun kapasitinya terhad.

“Sebagai seorang anak, saya hanya boleh terus mendoakan mereka (ibu bapa) dan mengharapkan yang terbaik walaupun saya menjangkakan yang paling tervk,” katanya.

Semalam, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mendapati Rosmah bersalah atas ketiga-tiga pertuduh4n rasu4h berhubung projek tenaga solar sekolah Sarawak.

Hakim Mahkamah Tinggi Zaini Mazlan menjatuhkan hukum4n penj4ra 10 tahun dan denda RM970 juta terhadap isteri bekas perdana menteri Najib Razak itu.

Hukuman itu ditangguhkan sementara menunggu rayuan Rosmah di Mahkam4h Rayu4n.

kredit:fmt

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/