Gagal Kawal Kawal Em0si Sampai Menangis Masa Konsert, Ini Permintaan Dato Hattan Kepada Ifa Raziah- Lubuk Viral

Menerusi program hiburan ‘Terpaling Juara’ minggu kedua, penyanyi, Ifa Raziah kelihatan sangat berem0si ketika menyampaikan lagu ‘Di Pintu Syurga’ nyanyian asal Dayang Nurfaizah. Kenapa?

Teringat sesuatu ke?

Sebelum konsert minggu kedua itu berlangsung, Ifa Raziah dilihat mengalirkan air mata ketika melakukan sesi latihan. Ifa Raziah didakwa teringat akan sesuatu peristiwa masa silam tatkala menyampaikan lagu tersebut. Mana taknya, lagu ‘Di Pintu Syurga’ itu berkisahkan tentang seseorang yang mengharapkan pertemuan semula dengan orang yang tersayang di syurga kelak.

Ifa yang dibimbing oleh Kapten Naim Daniel bagaimanapun tidak mahu berkongsi mengenai apa yang bermain di fikirannya ketika menyanyikan lagu tersebut. Ketika ‘live’ Ifa sekali lagi menyentuh emosi para penonton termasuk juri tetap program tersebut iaitu Dato Hattan dan Fauziah Latif.

Jangan terlalu emosi

Menurut Dato Hattan, dia berharap Ifa Raziah tidak terlalu emosi ketika melakukan persembahan. Ini kerana, di bahagian akhir nyanyiannya itu terdapat masalah sedikit.

Assalamualaikum dik, teringat kisah dulu-dulu ke apa? tapi saya suka bila adik ambil part chorus. Boleh rasa emosi tu. Tetapi jangan terlampu em0si dalam setiap lagu. Saya pernah kena macam ni. Dia akan ganggu kita, akan jadi goyang. Macam last part tu saya tahu Ifa nak kawal em0si. Sikit saja part last tu di pintu syurga.

Episod kedua semalam, menyaksikan Shaz (Shazreen Shaharum) merangkul Anugerah Persembahan Terbaik sekaligus membawa pulang wang tunai bernilai RM5,000. Shaz menyanyikan lagu ‘Selamat Jalan Romeo’ yang pernah dipopularkan oleh Ramlah Ram ketika Anugerah Juara Lagu ke-9.

Cetus Kontr0versi Bertubi-Tubi, Ifa Raziah Mohon Maaf – ‘Saya Akan Cuba Perbaiki Diri…’

Ekoran beberapa kontr0versi yang dicetus Ifa Raziah baru-baru ini, selebriti versatil itu tampil memohon maaf kepada mana-mana pihak yang tersinggung dengan perbuatannya.

‘Saya akan perbaiki diri’

Pada siaran langsung program Terpaling Juara terbitan TV3, Ifa membuat kenyataan bahawa dia dengan ikhlas hati memohon maaf kepada mana-mana pihak yang tersinggung dengan perbuatannya.

Bukan itu sahaja, pelantun lagu Ser Ser Ser itu juga berkata, dia dengan ikhlas hati memaafkan golongan yang bertubi-tubi memberi kecam4n kepadanya susulan beberapa kontrov3rsi lepas.

Saya nak ambil kesempatan ini untuk memohon maaf, dan memaafkan juga kepada siapa yang mengata saya itu.

Kita manusia biasa, tak lari dari kesilapan… insyaAllah saya akan cuba perbaiki diri saya ini untuk menjadi lebih baik pada masa yang akan datang.

‘Kita kena move on’

Ketika ditemui Ohbulan!, Ifa mengakui bahawa cara dirinya ‘cari makan’ mungkin kurang disenangi ramai, namun tetap berharap agar orang ramai dapat menerima perkara tersebut.

Itu asam gar4m dunia anak seni… memang saya cari makan dengan cara macam ini.

Saya menyanyi… itulah salah satu sumber pendapatan saya, saya mencari rezeki.

Dalam pada itu, pemilik nama Saripah Raziah Mustapha itu juga berharap agar orang ramai dapat melupakan kesilapan yang dia lakukan sebelum ini.

Kita kena move on… saya pun dah move on.

Ifa yang ditemui selepas siaran langsung Terpaling Juara itu juga sempat mengucapkan rasa syukur kerana diberi peluang untuk membina namanya semula dalam industri seni melalui program tersebut.

Terpaling Juara ini merupakan satu permulaan bagi saya, untuk karier saya, dah 9 tahun saya tak masuk bertanding, ini saya ‘comeback’ untuk saya bina nama saya dalam industri ini

Sumber: TV3

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/