[VIDEO] “Dah Macam Kena Rᾰsvk Tengok Dia…”- Tindakan Puteri Sarah Liyana Jadi Bualan Netizen- Lubuk Viral

Menerusi satu perkongsian yang dikongsikan oleh pemilik akaun Tiktok Janna Nick Official atau nama sebenarnya ialah Nurul Jannah Muner atau lebih dikenali sebagai Janna Nick merupakan seorang pelakon, pengacara, penyanyi, pengarah dan penerbit wanita Malaysia.

Video ada di bawah sekali..

Berdasarkan perkongsian videonya bersama Puteri Sarah atau Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin merupakan seorang pelakon dan peragawati wanita Malaysia, mengikuti ‘trend’ di Tiktok membuat miming lagu berjudul ‘Because Of You’ nyanyian asal oleh Kelly Clarkson.

Tetapi reaksi yang ditunjukkan oleh Puteri Sarah, netizen ramai mengatakan bahawa dia melepaskan ger4m malah turut terhibur dengan gelagat keduanya.

Komen netizen:

Sebagai rekod terdahulu, Pelakon, Puteri Sarah Liyana, 37, memfailkan satu tindakan di Mahk4mah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita yang did4kwa kekasih kepada suaminya, Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar.

Puteri Sarah ketika ditemui di perkarangan pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di sini, berkata, selepas hampir empat tahun menahan sabar dan men4nggung der1ta, dia akhirnya bertekad untuk mengambil tindakan und4ng-und4ng.

“Selepas saya pulang dari menunaikan umrah Mei lalu, saya nampak jelas dengan apa yang saya nak buat dan membulatkan tekad.

“Jadi sebelum saya menunaikan umrah saya sudah memberikan segala maklumat kepada peguam dan sepanjang tempoh sebulan di luar negara mereka sudah siapkan dan mengkaji semuanya. Selepas saya balik umrah, terus kami membuat perbincangan dan mengambil tindakan sam4n,” katanya.

Puteri Sarah berkata, tujuan dia membuat tindakan itu adalah untuk mempertahankan maruahnya yang sudah terc4lar dan sekian lama didiamkan.

“Isu ini tidak akan berlarutan kalau saya tidak dig4nggu pihak ketiga yang terus mencabar. Sebelum ini saya ada kongsi di Instagram terdapat pihak yang mencabar saya dengan menyatakan bila saya nak meny4man dan meminta peguam saya untuk membuat tindakan segera. Jadi kami sudah failkan dua sam4n,” katanya.

Menurut Puteri Sarah, selain menuntut keadilan, dia juga mahu menyelamatkan rumah tangganya dan memperjuangkan haknya sebagai wanita teran1aya.

“Sebelum membuat keputusan ini, saya berfikir panjang mengenai apa yang akan berlaku kepada saya, perkahwinan dan keluarga. Namun, saya buat semua ini untuk diri saya dan keluarga. Sampai bila saya nak kena pijak macam ini? Malah ramai juga wanita yang teran1aya yang menghantar mesej peribadi bertanyakan nasihat. Sekarang saya sudah bukakan jalan kepada mereka dan insya-Allah selepas ini siapa yang mahu ‘meny0nd0l’ itu, mungkin lebih berhati-hati.

“Saya buat semua ini demi memperjuangkan perkahwinan dan hak saya. Sudah ambil orang punya, duduk diam-diam. Jangan ambil orang punya, kemudian nak canang sana-sini selepas itu kacau keluarga dan orang sekeliling,” katanya.

Sementara itu, peguam yang mewakili Puteri Sarah, Ummi Kartini Abd Latiff berkata, pihak defendan iaitu Ira Kazar sudah menerima perintah injuksi int3rim, kelmarin.

“Kami failkan satu tindakan di Mahk4mah S33syen Kuala Lumpur berhubung gangguan. Kami sudah mendapatkan perintah injuksi pada 24 Jun lalu, di mana perintah ini supaya defendan (Ira Kazar) berhenti meluahkan atau menyebarkan apa-apa bentuk ganggu4n di sosial media atau di mana-mana platform sama ada dirinya atau yang berkaitan dengan dirinya.

“Ini kerana kadang-kadang ada pihak yang menggunakan akaun p4lsu. Jadi, ini adalah penting untuk memastikan tiada lagi g4ngguan dalam keadaan semasa terhadap anak guam kami. Perintah dan permohonan ini sudah diserahkan kepada pihak defendan, kelmarin. Dia sudah menerima dokumen itu dan kami akan bertemu di mahk4mah pada 4 Julai depan,” katanya.

Ummi Kartini berkata, tindakan di Mahk4mah Syariah pula masih lagi di dalam proses dan ia perlu bermula dengan aduan.

“Kami sudah failkan aduan di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) pada 24 Jun lalu dan hari ini kami berada di Jais pula atas sebab perkara berkaitan syariah ini di bawah undang-undang negeri.

“Memandangkan alamat tempat tinggal anak guam kami dan juga defendan berada di Selangor, dan ada juga kejadian berlaku di Kuala Lumpur, kami dinasihatkan untuk membuat aduan di kedua-dua negeri,” katanya.

Sementara itu, cubaan Harian Metro menghubungi Ira untuk mendapatkan penjelasan terperinci mengenai perkara itu tidak berjaya apabila panggilan dan mesej tidak dibalas.

Sebelum ini, rumah tangga Syamsul dan Puteri Sarah didakwa dilanda masalah disebabkan kehadiran orang ketiga.

Puteri Sarah juga mengakui sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul, malah mend4kwa suaminya tahu kenapa dirinya bersikap ‘ding1n’.

Syamsul juga dilaporkan mengaku tidak tinggal sebumbung, tetapi tidak bermaksud mahu berpisah.

Mereka berkahwin 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam dan Sumayyah.

Lihat video ini

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : ViraImedia