Noh Salleh Pegang Rokok Di KLFW, Sekali Dr Noor Hisham Tampil Bersuara – Lubuk Viral

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah tampil menegur ak.si penyanyi Noh Salleh yang memegang sebatang rok0k yang tidak dinyalakan ketika muncul di pentas Kuala Lumpur Fashion Week 2022 (KLFW2022).

Menerusi kenyataan di laman Twitter rasminya, Noor Hisham memandang ser1us isu berkaitan artis yang menampilkan perilaku seperti merok0k atau menghis4p vape di khalayak ramai.

“KKM memandang serius terhadap isu berkaitan artis yang menonjolkan tingkah laku seperti mer0kok dan mengh1sap v4pe di khalayak ramai.

“Perbuatan ini menunjukkan contoh yang tidak baik kepada masyarakat sekeliling terutama kepada kanak-kanak dan remaja,” tulisnya.

Noor Hisham turut menyeru orang ramai untuk membantu usaha Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk mengekang budaya merokok.

“KKM menyeru setiap lapisan masyarakat termasuk artis dan selebriti untuk membantu usaha KKM bagi memastikan perbuatan merokok dapat dijadikan sebagai satu budaya yang tidak diterima lagi dalam kalangan masyarakat,” tulisnya di Twitter.

Terdahulu, Noh pernah mencetuskan kontrov3rsi menghisap rokok elektronik semasa ditemubual media dalam sebuah acara yang berlangsung sekitar Julai lalu.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Gempak