[VIDEO] “Jangan duduk bawah tempurung” Vida SeI4r Kenyataan Awie Buatkan Ramai Terkejut?- Lubuk Viral

Sejak kebelakangan ini han.gat diperkatakan mengenai is.u kualiti v0kal ‘f0under’ (pengasas) pr0duk yang tampil dengan lagu sendiri sehingga didak.wa sebagai per0sak indu.stri muzik tempatan.

Tampil menyang.kal dak.waan tersebut, usaha.wan Datuk Seri Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida berkata, kehadiran dia misalnya bukanlah bertujuan untuk mer0sakkan industri.

Sebaliknya, Vida meminta semua pihak agar bersikap lebih terbuka dalam memberi ruang dan peluang kepada mana-mana individu yang berkeinginan untuk mengeluarkan lagu.

Penyanyi dulu pun bukan dari asal suara sedap… dia nyanyi satu lagu lepas itu dah impr0ved. Suara saya pun dah impr0ved.

“Lagu saya Ku Ikhl.askan, mana ada penyanyi di Malaysia yang dapat spa.rk macam itu tapi saya dapat (sehingga lagu itu menjadi p0pular) dan lagu ini bukan gen.re untuk vi.ral, it’s a seri0us s0ng dan suara saya sedap.

“Tiada orang di Malaysia ada benc.hmark itu. Ini bukan zaman t0k ka.duk dah, jangan duduk bawah tempurung… kena buka minda dan menerima benda itu untuk dijadikan pengajaran jika ia baik untuk dicontohi.

Aut0tune pun tak kisahlah, (kita) gunalah tekn0logi yang ada!” kata Vida kepada MH.

Vida ditemui pada majlis pelantikannya sebagai ik0n barangan ke.mas F00 Bao Sdn Bhd yang diadakan bersempena Penang Sign.ature G0ld & Jewe.llery Fair 2022 (PSG 2022), berlangsung di Pusat K0nvensyen Setia Spice, Bayan Lepas, Pulau Pinang pada Jumaat.

Terdahulu, menerusi sebuah p0rtal berita, penyanyi dan v0kalis kumpulan Wi.ngs, Datuk Awie melua.hkan kekesa.lannya apabila industri muzik kini seakan-akan ‘dil4.curkan’ oleh individu yang tidak mempunyai ji.wa seni, sebaliknya hanya berm0dalkan wa.ng ringgit semata-mata.

Walaupun Awie tidak menyebut nama mana-mana individu secara spesi.fik, namun rata-rata neti.zen berpendapat ia ditujukan kepada pengasas-pengasas pr0duk yang pernah tampil dengan sing.le sendiri seperti Datuk Seri Aliff Syukri dan Vida.

Dalam perkembangan lain, Vida berbesar hati apabila keu.nikan imej yang sering dibawakannya menarik minat pengeluar jenama barangan ke.mas, F00 Ba0 Sdn Bhd untuk bekerjasama dengannya.

“Saya sering tampil dengan akses0ri yang besar-besar dan un.ik dan hari ini saya dilantik untuk menjadi du.ta untuk memperkenalkan jenama ini. Hari ini sahaja saya dise.laputi dengan barangan em.as yang bernilai lebih daripada RM500,000.

“Untuk koleksi kali ini pun mereka tampil dengan rekaan khas bertemakan 0nly Y0u yang mana ia tampil dengan desi.gn yang bul.ky, sesuai dengan imej yang sering saya tampilkan sebelum ini,” katanya.

Cakap pun tak sedap apa lagi menyanyi..” makan dalam respon Awie buat ramai yang bersetuju

PENYANYI Datuk Awie meluahkan rasa kesal dan kecewa dengan tindakan segelintir usahawan serta TikToker yang cuba memasuki industri hiburan dan bergelar penyanyi.

Kata Awie atau Ahmad Azhar Othman, 54, industri muzik kini rosak selepas kemunculan lagu-lagu yang dinyanyikan oleh seseorang yang tidak berbakat.

Video di bawah sekali..

“Apa nak jadi dengan industri muzik kalau mereka melacuri industri ni dengan teruknya, teruk sangat tahu tak!

“Tiba-tiba stesen TV pakai lagu mereka untuk program, radio pakai lagu mereka untuk pasang walhal mereka bukan penyanyi, nak bercakap pun tak sedap apatah lagi nak menyanyi.

“Saya minta maaf, bukan saya bagus sangat saya pun tak bagus tapi saya sayangkan industri ni,” katanya

Dalam perkembangan lain, kumpulan Wings antara barisan artis yang bakal membuat persembahan pada Konsert Hausboom Muzik 2022 bersama artis lain seperti Hujan, Bunkface, Joe Flizzow, Ruffedge, Masdo dan ramai lagi.

terdahulu, Penampilan usahawan kosmetik Aliff Syukri Kamarzaman bersama penyanyi Baby Shima menerusi perkongsiannya di Instagram menimbulkan kontrov3rsi baru-baru ini.

Beliau dikatakan bakal melancarkan lagu terbaru bergenre Dangdut berjudul Baby Sayang, hasil duet bersama Baby Shima pada 17 Ogos nanti.

Meskipun lagu tersebut belum lagi diperdengarkan kepada para pengikut di akaun Instagramnya, dua selebriti itu teruk dikec4m disebabkan aksi kurang manis yang ditonton orang ramai.

Teaser muzik video lagu itu yang dimuatnaikkan ke Instagram Aliff, menampilkan Shima yang hanya berseluar pendek berwarna hitam dan berstoking hingga ke paras paha sambil bergelek.

Berdasarkan reaksi yang membanjiri ruangan komen di Instagramnya, warga netizen kelihatan mengutuk penampilan kedua-dua selebriti itu yang dianggap tidak bermoral dan seolah-olah tidak menjaga sensitiviti masyarakat Muslim.

Bukan itu sahaja, ada segelintir warga netizen turut melabelkan Shima sama seperti pelakon luc4h disebabkan oleh aksinya yang menggoyangkan pvnggung dalam muzik video tersebut.

Warga netizen menganggap Aliff seperti tidak serik menghasilkan kandungan yang dianggap mengaibkan.

Malah, sekitar awal tahun ini, Aliff pernah berjanji untuk tidak mahu lagi terjebak dengan gimik murahan demi meraih populariti.

Beliau berkata demikian kerana sesuai dengan peningkatan usianya.

Walau bagaimanapun, Aliff bertindak menutup ruangan komen selepas menyedari video berkenaan mendapat kec4man.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://news131media.com/