Ramai Terkejvt Lihat Keadaan Terkini Hazami ‘Sonata Musim Salju’ – Lubuk Viral

Penyanyi Hazami menyifatkan peluang yang diberikan stesen TV3 untuk menyertai program baharu, Terpaling Juara sangat bermakna.

Umpama bulan jatuh ke r1ba

Menurut Hazami, 47, dia sangat bersyukur apabila dapat kembali beraksi di pentas selepas dua tahun ‘berehat’ gara-gara p4ndemik.

Bakal berentap dengan Ifa Raziah dan Rahmad Mega, Hazami akui bukan satu perkara yang boleh dipandang mudah.

Alhamdulillah atas rezeki yang Allah berikan. Saya tahu pasti ada yang menganggap tak habis-habis muka Hazami, namun di sebaliknya, orang tak tahu bagaimana saya bersyukur dengan peluang ini.

Anda ingat senang dipilih berentap dengan dua penyanyi berpengalaman seperti Ifa Raziah dan Rahmad Mega. Memang bukan perkara mudah.

Hazami berkata demikian ketika majlis sidang media program baharu TV3, Terpaling Juara yang diadakan di Petaling Jaya Performing Arts Centre, One Utama, baru-baru ini.

Duit habis diguna

Ded4h pemilik nama Norkamal Hazami Ahmad, dia terkesan apabila duit simpanan sudah habis diguna dan menyebabkan terpaksa berhvtang sewa rumah selama empat bulan.

Jujurnya, saya sudah dua setengah tahun tiada ‘job’. Sebenarnya, saya memang terkesan dengan pand3mik C0.V!D.19. Saya tiada duit nak makan, malah, rumah juga tidak berbayar sewa selama empat bulan.

Duit dalam bank hanya tinggal RM200, itulah yang berlaku pada awal tahun lalu.Namun, saya jenis senyap dan tidak bercerita. Saya diamkan sahaja dan kini, baru berkongsi.

Saya diberitahu sistem terganggu, jadi, duit tak masuk. Namun, sekarang sudah okay. Cuba bayangkan, saya tiada gaji tetap, tetapi duit perlu keluar, setiap bulan.

“Cuba bayangkan saya tidak ada gaji tetap. Tiap-tiap bulan duit tak masuk. Asyik keluar sahaja. Duit simpanan saya habis digunakan.

“Pernah suatu hari, duit saya di dalam akaun bank cuma tinggal RM200. Tapi saya bernasib baik dibantu ahli keluarga dan adi–beradik yang sudi menghulurkan bantuan walaupun saya tidak meminta,” ujar Hazami.

Terfikir nak jual piano

Dalam pada itu, penyanyi yang popular menerusi lagu Sonata Musim Salju akui, pernah terfikir untuk menjual piano kesayangan demi kelangsungan hidup.

“Cuba bayangkan saya tidak ada gaji tetap. Tiap-tiap bulan duit tak masuk. Asyik keluar sahaja. Duit simpanan saya habis digunakan.

“Pernah suatu hari, duit saya di dalam akaun bank cuma tinggal RM200. Tapi saya bernasib baik dibantu ahli keluarga dan adi–beradik yang sudi menghulurkan bantuan walaupun saya tidak meminta,” ujar Hazami.

Alhamdulillah, kewangan kembali stabil, sejak Januari lalu. Adik-beradik saya banyak membantu. Jujurnya, saya tidak tahu apa nak buat sehingga menghubungi semua persatuan seperti Badan Perlindungan Hak Cipta Muzik (MACP) dan Recording Performers Malaysia (RPM) dan syarikat penerbitan meminta pertolongan.

Mereka memberikan duit pendahuluan dan dimasukkan dalam akuan dalam tempoh tidak sampai 24 jam. Malah, rakan seperti Datuk Hattan dan Fauziah Latiff turut mengambil berat.

Hazami sebelum ini pernah hilang seketika dari radar seni hiburan tempatan sekitar tahun 2015 kerana mempunyai masalah kesihatan akibat menghidap diverticvlum atau kantung dar4h pecah.

Keadaan tersebut menyebabkan penyanyi yang terkenal menerusi lagu Sonata Musim Salju itu mengalami s5kit perut sehingga terpaksa menjalani pembed5han di sebuah h0spital di ibu negara.

Malah khabar angin mengatakan penyanyi itu sudah meningg4l dunia juga sempat menjadi tular dalam media sosial.

Program Terpaling Juara bakal menyaksikan penyanyi legenda, Hazami, Ifa dan Rahmat berentap dengan bintang baharu, Shazreen Shaharum (Shaz), Aqmal Ramdan (Aqmal) serta Aqeesh Aleeya (Aqeesh).

Mereka akan dibimbing oleh tiga pemenang Anugerah Juara Lagu (AJL) iaitu juara AJL 30, Akim Ahmad, Hael Husaini (AJL 32 dan AJL 33) dan Naim Daniel (AJL 34) yang akan menggalas tanggungjawab sebagai kapten.

Program Terpaling Juara membuka gelanggang menerusi siaran langsung dari studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, jam 9 malam, setiap Ahad bermula 21 Ogos ini.

Pemenang Terpaling Juara bakal membawa pulang hadiah berjumlah RM100,000, manakala naib juara (RM50,000) dan pemenang ketiga (RM30,000).

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw/