Tak Sangka Apa Yang Berlaku Pada Niezam Zaidi Selepas Keluar Penj4ra Mengejvtkan Peminat – Lubuk Viral

Pelakon Niezam Zaidi akui detik hit4m yang pernah mel4nda hidupnya sebelum ini nyata memberi kes4n terh4dap kesihatan ment4lnya.

Menurut Nizam atau nama sebenarnya, Mohd Niezam Mohd Zaidi, ment4lnya itu dikatakan sedkit terganggu lebih-lebih lagi membaca komen-komen neg4tif terhadap dirinya di media sosial.

“Kalau saya bukan Islam, mungkin saya dah gil4 atau bvnvh diri. Saya minta maaf kerana berkata sebegini. Banyak perkara yang telah berlaku pada saya. Mungkin orang lain lihat ia kenangan p4hit, tapi bagi saya p4hit itu adalah ub4t.

“Isu kesihatan ment4l ini janganlah kita ambil mudah. Mungkin kita nampak orang lain tu luarannya okay tapi sebenarnya tidak. Sosial media kita punyai notifikasi dan kita boleh lihat komen-komen daripada netizen sama ada membina atau mengec4m.

“Walaupun dengan membaca, tapi komen-komen sedemikian sebenarnya boleh mengganggu ment4l juga. Saya kena berhadapan dengan situasi sedemikian dan kerana itu saya berhijrah pulang ke kampung,” katanya kepada MH.

Niezam berkata sedemikian ketika ditemui di majlis pra tonton super telemovie yang berjudul Kan Cheong di Starling Mall, Petaling Jaya pada Selasa.

Katanya lagi, disebabkan hal sedemikian, dia memutuskan untuk pulang ke kampung untuk mencari ketenangan dan melebihkan masa bersama keluarga.

“Saya ingin lupakan detik hit4m tersebut. Kini, saya lebih kepada mencari ketenangan melalui ag4ma dan meluangkan masa bersama keluarga.

“Masa senang memang kawan kita ramai, bila susah, keluarga juga yang datang dulu. Masa ins1den di Kuala Kangsar, papa saya yang datang. Umur dah 60 lebih datang untuk selesaikan masalah saya.

“Mak saya pula sekarang tengah s4kit tiga serangkai dan papa pun dah tua. Kita pun tak tahu boleh hidup sampai bila. Selagi boleh berjasa, kita buat,” kongsinya lagi.

Nizam yang tidak dapat menahan seb4k memberitahu, kekuatan yang diperolehnya ketika ini datang daripada semangat para peminat yang tidak henti-henti menyatakan sokongan terhadap dirinya.

“Orang ramai juga banyak bagi semangat pada saya. Kalau ikutkan, saya memang tak kuat nak hadapi semua ini. Komen-komen membina ini membuatkan saya menjadi tambah bersemangat dan Allah yang menjadikan saya kuat.

“Sejujurnya saya memang dah putus asa dengan kerjaya seni tapi apa yang papa saya katakan, telah mengubah persepsi saya.

“Papa ingatkan saya, kenapa saya masuk di dalam industri ini. Saya masuk untuk beri kesenangan pada keluarga.

“Jadi, saya pilih untuk b4ngkit. Mulanya saya ingat nama saya dah disenaraihit4mkan tapi sebenarnya tidak. Banyak stesen tv yang hubungi saya untuk tawaran berlakon,” ujarnya lagi.

Lihat video:

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: boom.com