‘Saya Rasa Tak AdiI..’ Begini Nasib Darlene Sekarang Setelah Video Itu Terseb4ar – Lubuk Viral

Bulan lalu kec0h di media sosiaI apabila vdeo memaparkan seorang peIa-yan restoran airBuah di Terengganu dipe-Ivk dua orang leIaki dipercayai mat rem-pit.

Selepas kjdian itu tuIar, pihak berkuasa agama telah mengambil tndakan dengan memanggil wnita terbabit untuk sia-satan.

Terbaru, peIayan wnita di restoran atau gerai airBuah di Kampung Saujana di sini yang kisahnya tuIar melayan golongan mat rempit dengan aksi-aksi panas Julai lalu kini hanya bertugas di dapur dan kaunter.

Menurut peIayan itu yang mahu dikenali DarIene, 31, dia tidak lagi menjadi peIayan kerana tidak mahu lagi terdapat peIanggan yang mengambil kesmpatan atau berkeIakuan tidak sen0-noh terhadapnya dan menularkan vdeo sehingga dice-mvh masyarakat.

Kini lebih banyak berada di dapur

Malah, katanya, dia mengambil langkah berhati-hati untuk mengelakkan kjadian yang sama berulang lagi.

” Sekarang, saya lebih banyak berada di dapur dan kaunter.

” Ini kerana saya bimbang ada pihak mengambil kesmpatan dan cvri-cvri mengambil gambar dan vdeo,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Tak adil kalau tiada tndakan terhadap leIaki-leIaki terbabit

” Tetapi saya rasa tidak adil kerana tndakan juga wajar diambil terhadap leIaki-leIaki yang terlibat dalam vdeo tuIar itu dan bukan saya seorang,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Menurutnya, dia mengakui terkil4n dengan kjadian tersebut dan berasa tidak adil hanya dia yang disalahkan dalam ke.s tuIar sebelum ini.

” Sejak isu tuIar terbabit, ramai yang datang ke kedai ini semata-mata mahu menghambvrkan ca-ci4n serta ma-ki4n kepada saya.

” Namun tidak kurang juga yang memberi sokongan moral,” ujarnya.

Bagaimanapun, tambahnya, perniagaan restoran tersebut masih beroperasi seperti biasa selepas tuIar vdeo berkenaan.

Selain itu, tambahnya, pendkwaan ke.s yang membabitkan kjadian itu dijangka dilakukan di Mhkamah Syariah, Kuala Terengganu pada September depan.

Menurutnya, dia berhasrat mendapatkan khidmat peguam bagi menguruskan ke.s tersebut.

Utusan Malaysia pada 6 Julai lalu melaporkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) melakukan serbvan di kedai makan di Kampung Saujana selepas tuIar vdeo dua peIanggan meme-Ivk bahu dan pinggang seorang wnita.

Difahamkan, anggota penguat kuasa JHEAT melakukan serbvan bagi menjalankan sia-satan berhubung vdeo yang tuIar berkenaan.

Pesuruhjaya JHEAT, M Rozi Bidin, berkata pihaknya sudah mengambil keterangan wnita berusia 30-an selepas dia ditah4n di premisnya kira-kira jam 5 petang pada Selasa, 6 Julai lalu.

JHEAT sudah merakamkan keterangan wnita terbabit sebelum dia dibeb4skan dengan jami4n.

” Kita boleh panggil dia balik bila-bila masa dan kita juga sedang berusaha untuk mendapatkan saksi-saksi yang tahu isu atau terbabit dalam ke.s ini.

” Insya-Allah, selepas itu kita akan serahkan kepada Jabatan Pendkwaan Syariah untuk tndakan seterusnya untuk dibuat pendkwaan di bawah sksyen sama ada berpak4ian tak sen0-noh atau melakukan sesuatu yang tidak berm0-raI.

” Kita akan tengok mengikut bidang kuasa yang ada di bawah Enakmen Ksalahan Jnayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001,” katanya.

Terdahulu, akaun TikTok milik DarIene mempunyai 47,OOO pengikut setakat Julai lalu.

Difahamkan, dia sebelum ini mempunyai satu lagi akaun dengan 362,000 pengikut, namun ia sudah les4p akibat disekat oleh TikTok, dipercayai akibat laporan daripada pengguna platform tersebut.

Semakan mendapati wujud beberapa lagi akaun TikTok yang menggunakan nama dan foto miliknya, namun tidak dapat dipastikan sekiranya ia akaun sebenar ataupun p4lsu.

Dia yang juga pengusaha kedai airBuah di Terengganu sering tampil dengan gaya berbeza-beza, ada kalanya bertu-dung dan ada kalanya selesa membiarkan rambutnya menjadi tatapan umum.

Dia juga sering menjadi bahan kec4man kerana menggayakan baju terIampau ke-tat dan singkat ketika mengenakan tu-dung, yang mana ia dianggap memperle-kehkan imej wnita lslam.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: limauais