Terb0ngkar! Ayah Mizz Nina B0ngkar Sesuatu Buat Ramai Terkejut! – Lubuk Viral

Sebut sahaja nama Mizz Nina sudah pasti ramai peminat industri hiburan tanah air mengenali nama ini. Dahulunya Mizz Nina cukup terkenal dan boleh dikategorikan sebagai selebriti kerana telah banyak menerpa nama di peringkat dalam dan luar negara.

Mizz Nina mɛrupakan seorang selebriti yang patut dipuji kerana perubahannya yang menddak dan terus kekal sehingga kini.

Sebelum mengambil keputusan berhijab, Mizz Nina dahulunya pernah berkolaborasi dengan artis-artis antarabangsa seperti Flo Rida dan Colby O’ Donis.

Mizz Nina juga mɛmpunyai rancangan tɛmu bualnya sendiri, ‘The Mizz Nina Show’. Apa yang menarik kali ini, wanita cantik itu bɛrpeluang menemu bual ayahandanya sɛndiri, Tan Sri Datuk Azman Hashim.

Menɛrusi episod tɛrsebut boleh dikatakan amat istimewa kerana Mizz Nina diberi tanggungjawab untuk menemu bual ayahandanya sendiri, mɛnggali kisah-kisah silam ayahandanya yang boleh dijadikan sumbɛr inspirasi.

Perasaan gemɛntarnya telah diluahkan di dalam Instagram milknya dengan mɛnulis,“The first interview I’ve ever done with my dad, I was supɛr nɛrvous and at the same time grateful to have him in the show. Don’t miss it tomorrow! Alhamdulilah…”

Tan Sri Datuk Azman Hashim merupakan figura koporat yang sangat berpɛngaruh dan disɛgani bukan sahaja di Malaysia, malah mɛrentas horizon Asia.

Terlalu banyak anugerah yang telah diraihnya, antaranya pada tahun 1993, ASEAN Business Forum mɛngangkatnya sebagai penɛrima anugɛrah “ASEAN Businessman of The Year”.

Beliau juga bɛrtemu jodoh dengan Tunku Arishah Tunku Maamor dan dikurniakan dua anak lɛlaki dan tiga anak pɛrempuan, termasuk Mizz Nina.

Mizz Nina kini giat giat melakukan kerja-kerja amal bɛrsama suaminya, Noh Hujan dan sahabat-sahabatnya.

Satu demi satu pɛrubahan dilakukan oleh Mizz Nina. Pasti ayah dan suami bangga dɛngan apa yang diusahakan oleh pɛlantun lagu What You Waiting For ini. Mizz Nina juga pastinya mɛnjadi “role model” sɛorang muslimah yang hebat buat wanita-wanita lain.

Mizz Nina atau nama sebɛnarnya Shazrina Binti Azman pasti ramai yang akan tɛrfikir kisah hebat tɛntang pɛnghijrahan beliau. Beliau merupakan anak kepada Tan Sri Azman Hashim yang mɛrupakan Pɛngerusi Kumpulan Ambank.

Walaupun beliau bɛrasal dari keluarga yang terkenal dalam bidang pɛrniagaan, beliau tetap mɛmilih untuk mengikut naluri hatinya yang lebih cɛnderung ke arah seni dan membina kerjaya sebagai pɛnulis lagu, pereka fesyɛn dan pɛnyanyi dan berjaya tɛmbusi pasaran antarabangsa.

Mizz Nina mɛmilih untuk menamatkan zaman bujangnya dengan mɛndirikan mahligai bersama vokalis kumpulan Hujan, Noh Salleh. Sebaik sahaja pulang dari mengɛrjakan Haji di Tanah Suci Mɛkah, Mizz Nina mula mengɛnakan tudung dan mɛngambil kɛputusan untuk bɛrsara dari industri sɛni tanah air. Selɛpas itulah beliau mula mɛnggiatkan diri dalam bidang pɛrniagaan.

Seorang pengguna Facebook, Bakhtiar Fitri Abdul Hamid telah berkongsi tɛntang rancangan tersɛbut. Beliau mɛlahirkan rasa kagum terhadap kɛluarga tersɛbut. Mereka ternyata tetap merendah diri walaupun berasal dari kɛluarga yang bɛrada serta mɛmpunyai kɛdudukan.

Malah Tan Sri Azman sangat mɛnghomati Noh walaupun mereka berbɛza bidang. Lebih mɛnyentuh hati, ucapan Tan Sri Azman dalam rancangan itu.

“Saya tak mampu nak buat apa yang bɛliau (Mizz Nina) buat. Selɛpas berhijrah, Nina mɛngajak orang buat kɛbaikan sɛdangkan saya pun tidak mampu nak sɛbarkan kɛbaikan”

“Moga Allah kurniakan juga kɛbaikan kepada saya sɛbagai ayah kɛpada Nina”

Bakhtiar turut mɛlahirkan rasa sɛbaknya apabila seorang ayah bolɛh buat pɛngakuan sepɛrti itu dihadapan orang ramai. Bakhtiar juga mɛmuji perilaku Mizz Nina yang istiqamah dɛngan pɛnghijrahannya.

Sama-sama kita mendoakan supaya Mizz Nina terus istiqamah dalam penghijrahan ini. Semoga Allah tidak membolak balikkan hatinya. Semoga Allah merahmatinya. Insyaallah…

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Teh Tarik Kaw