“Zon mer4h krit1kal HKL” Isteri Ako Mustapha Ded4h Detik2 Cem4s Suami Dikejarkan Ke H0spital- Lubuk Viral

Isteri kepada pelakon Ako Mustapha, Kartina Shuaib mended4hkan yang suaminya kini berada dalam pemantauan doktor selepas dikejarkan dan dir4wat di zon mer4h krit1ikal H0spital Kuala Lumpur (HKL) pagi tadi.

Kartina berkata, kesihatan Ako mer0s0t akibat ketiadaan insulin dalam badannya, sehingga menyebabkan saraf dan otot tubuh tidak dapat berfungsi.

“Saya tiada di rumah sejak hujung minggu lalu, ada outstation. Ako di rumah dengan anak-anak, tetapi dia bekerja seperti biasa. Saya tidak tahu yang dia tidak ambil ub4t kencing manis ketika ketiadaan saya.

“Jadi, ketika tiba di rumah pukul 3 pagi tadi, saya lihat wajah dia dah lain macam. Dia beritahu yang dia munt4h selepas minum air dan sup.

Apa sahaja yang masuk keluar balik. Saya cadang pergi h0spital tetapi dia enggan.

“Kemudian bila bangun tidur, saya beri dia minum air dan sup, tetapi munt4h lagi. Muka dia pula dah mula senget. Saya hubungi ambulans dan Ako terus dibawa ke HKL. Bila sampai HKL, Ako dimasukkan ke zon mer4h krit1kal. Menurut doktor, insulin dalam badannya kosong dan disebabkan itu, saraf serta otot tidak dapat berfungsi,” katanya ketika dihubungi Gempak.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AkoMustaphaofficial_Tina (@akomustapha)

Dalam pada itu, Kartina menambah, keadaan Ako tidak ada kena mengena dengan peny4kit str0k, tetapi disebabkan masalah di4betes yang dialami.

“Jadi doktor cakap bukan str0k, tetapi sebab insulin tiada dalam badan. Dia sekarang dalam pemantauan dan doktor beri dia enam liter air serta glukosa beserta insulin.

“Doktor turut berkata yang mereka akan memantau Ako dalam tempoh 24 jam dengan harapan apa yang dimasukkan dalam badannya, tidak ditolak,” katanya lagi.

Dalam perkembangan terkini, Kartina berkata yang Ako kini sudah boleh membuka mulut dan bercakap.

“Tadi ketika tiba di h0spital, dia tak boleh bercakap, pernafasannya lemah dan kuantiti oksigennya menurun. Tetapi doktor di HKL sangat pantas melakukan kerja. Sekejap sahaja siap. Saya puji ketangkasan mereka.

“Selepas raw4tan kecem4san yang diberikan, Ako sudah mula boleh mata boleh senyum,” katanya lagi.

KOMEN NETIZEN :

Terdahulu pada Februari, Ako menerusi kemas kini Instagram memberitahu yang dia positif C0V1D-l9.

Ako berkahwin dengan Kartina Shuaib pada 17 Januari 2009 dan pasangan ini telah dikurniakan empat orang cahaya mata.

Sumber/Kredit : GEMPAK

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://bartasangbad.site