[VIDEO] “Aku Sendiri Nak Mengalir Air Mata Weyy..”- Netizen Puji Sikap Shuib – Lubuk Viral

Sebagai seorang umat Islam, amalan bersedekah sangat digalakkan untuk dilakukan agar orang yang berkemampuan dapat membantu golongan yang kurang bernasib baik. Baru-baru ini, pelawak dan bek4s penyampai radio, Shuib, menerima perhatian daripada netizen kerana bersedekah secara senyap-senyap.

Menghulurkan wang

@malaysianupdatenews Terbaik Shuib ?? #malaysianupdate #videoviral ♬ Tiara – Raffa Affar

Menerusi sebuah video TikTok yang dikongsikan oleh @malaysianupdatenews, Shuib dilihat berada di sebuah kedai makan dan didatangi oleh seorang budak lelaki yang menjual keropok. Shuib secara senyap-senyap telah menghulurkan wang kepada budak lelaki itu sebagai sedekah.

Netizen puji Shuib

Via TikTok@malaysianupdatenews

“Aku sendiri nak mengalir air mata weeeeeeeeeeyyyyyyyy ya Allah ya tuhan ku”- tulis seorang netizen

“Kita kalau buat baik.. Allah bukak.. kita sembunyi pon.. orang akan nampak”- kata seorang lagi netizen 

Meninjau ke ruangan komen video tersebut, rata-rata netizen memuji perbuatan Shuib kerana sangat pemurah hati tanpa perlu menunjuk-nunjuk. Mereka juga menyatakan bahawa Shuib tidak kedekut untuk berkongsi rezekinya bersama dengan orang lain.

Selain berbakat dalam bidang hiburan, Shuib juga sangat bermurah hati dalam membantu orang lain. Sikap Shuib perlu dicontohi agar kita sentiasa bersyukur dengan nikmat yang telah dikurniakan oleh Allah SWT.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Murai.my