Mat Salleh Kongsi Perubahan Diri Lepas 3 Bulan Duduk Malaysia Buat Ramai Kagum – Lubuk Viral

Baru-baru ini, seorang mat salleh berkongsikan perkembangan dirinya semenjak dia menetap di Malaysia selepas beberapa bulan. Selalunya apabila tinggal di negara luar dengan budaya dan bahasa yang berbeza, pastinya ramai yang akan mengalami kesukaran untuk membiasakan diri.

Namun lelaki ini mencuit hati netizen apabila dia hanya mengambil masa kira-kira tiga bulan sahaja untuk mula menjalani kehidupan seperti rakyat Malaysia. Perkongsian videonya juga menjadi bualan ramai dan menerima sejuta tontonan setakat ini.

Menerusi video yang dikongsikan ini, lelaki yang berasal dari Ukraine itu memberitahu dia kini tinggal di Malaysia. Dia kemudiannya menunjukkan perubahan dirinya setelah meluangkan kira-kira tiga bulan di Malaysia dan mempelajari budaya serta gaya hidup rakyat di sini.

@_gbv._ I am in Malaysia #fyp #malaysia #penang #funny #yammy #food ♬ оригинальный звук – Bogdan

Pada awalnya, dia dilihat memakai sweater dan topi sambil menggunakan Bahasa Inggeris semasa membeli makanan. Namun lama kelamaan, gayanya juga semakin berubah di mana akhirnya dia kini telah pandai memakai kain pelikat seperti gaya orang Malaysia dan keluar membeli makanan.

Lebih melucukan lagi, dia juga sudah pandai membuat pesanan di dalam Bahasa Melayu sekaligus membuatkan ramai tergelak melihatnya. Meninjau di ruangan komen, kebanyakan netizen turut sama kagum melihat perubahannya itu yang hanya mengambil masa tiga bulan untuk membiasakan diri di sini.

“Untung lah, 3 bulan kat Malaysia dah ada sayang. Aku yang 30 tahun kat Malaysia pun belum ada sayang…”

mat salleh

“Bukan takat cakap je ubah ngan baju sekali ubah.”

lelaki

“Terus guna kain pelikat.”

komen

“Macam anak aku yang umur 2 tahun, kalau aku bagi pape nanti dia cakap maceh.”

tik tok

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :  https://himpunanceritalawak.com/