“Kalau betul minah clvb, tidak buat ‘benda’ ni” – Ashira mula buka cerita- Lubuk Viral

PENYANYI Ashira seakan meluahkan rasa kes4l terhadap tindakan segelintir pihak yang menggelarkannya sebagai ‘minah clvb’.

Ashira atau Sharifah Nur Ashira Abdul Aziz, 36, berkata, biarpun dilemparkan dengan gelaran sebegitu, dia tetap menjalankan tanggungjawab sebagai ibu terhadap anak lelakinya, Megat Shazril Haziq Hadi, 15.

“Minah clvb yang korang panggil ni, habis kerja kena gosok baju anak ya. Nampak. Kalau betul minah kel4b ada tidak buat benda ni,” kongsinya.

Perkongsian Ashira terhadap individu yang menggelarkan dirinya sebagai minah clvb.

Peserta program Gegar Vaganza Musim ketujuh (GV7) berbuat demikian selepas memuat naik video pakaian anaknya ruang Instagram Stories.

Terdahulu, media melaporkan Ashira kini bekerja di kel4b malam kerana kurang mendapat tawaran persembahan.

Pada masa sama, terdapat juga beberapa perkongsian Ashira di Instagram yang menunjukkan dia membuat bersembahan di sebuah restoran pub di Jalan Tun Razak, Kuala lumpur.

Minah clvb yang korang panggil ni, habis kerja kena gosok baju anak ya. Nampak. Kalau betul minah kel4b ada tidak buat benda ni.

Kata-kata neg4tif itu semakin menjadi-jadi selepas dia berpisah dengan penyanyi, Bad Indigo.

Wujud khabar angin mengatakan dia tidak mampu untuk berdepan dengan masalah kesihatan bekas suami.

Bagaimanapun, Bad atau Badrul Izhan Yeop Abdullah tampil menepis dakw4aan tersebut dengan mengatakan perpisahan mereka berlaku atas sebab tertentu.

Ashira rim4s netizen tak habis-habis tanya fasal tudung, tak semua perempuan ‘free hair’ j4hat

MASIH terima mesej dan komen yang sama, penyanyi Ashira mengakui dia sudah mula ‘rim4s dengan pertanyaan netizen mengenai imejnya tidak bertudung.

Mengakui pernah mempunyai hasrat berhijab sepenuhnya, Ashira menjelaskan dia hanya berani mengatakan masih mencuba untuk menjadi muslimah yang lebih baik.

PENYANYI Ashira seakan meluahkan rasa kesal terhadap tindakan segelintir pihak yang menggelarkannya sebagai ‘minah club’.

Ashira atau Sharifah Nur Ashira Abdul Aziz, 36, berkata, biarpun dilemparkan dengan gelaran sebegitu, dia tetap menjalankan tanggungjawab sebagai ibu terhadap anak lelakinya, Megat Shazril Haziq Hadi, 15.

Mengakui pernah mempunyai hasrat berhijab sepenuhnya, Ashira menjelaskan dia hanya berani mengatakan masih mencuba untuk menjadi muslimah yang lebih baik.

Pemilik nama Sharifah Nur Ashira Syed Abdul Aziz, mengakui bukan mudah untuk seseorang ingin berubah ke arah kebaikan terus istiqamah.

“Sudah-sudahlah PM, DM, komen ‘dah free hair ke?’. Saya memang free hair, bukan dah free hair. Ya, kadang-kadang saya pakai tudung sebelum ini mencuba dan memang terasa nak ke arah itu.

“Salah ke? Masih belum sempurna dan saya tak pernah cakap yang saya dah bertudung sepenuhnya secara rasmi. Orang tanya pun saya jawab berani nak cakap, doa yang baik-baik saja.

“Nak berubah memang senang cakap saja terus boleh buat tapi istiqamah itu yang susah. Tak ada bayi yang baru lahir esok boleh terus berjalan… step by step,” katanya.

Tak semua manusia yang tak bertudung itu h1na dan k3ji atau jahat ya.

Sebelum ini, penampilan Ashira yang tidak tudung ketika bekerja sebagai penyanyi restoran pvb setiap hujung minggu menimbulkan persoalan dalam kalangan netizen.

Menerusi temu bual bersama mStar pada 27 Mei lalu, penyanyi berusia 37 tahun itu meminta orang ramai tidak menjadikan hal tudung sebagai isu kerana sebelum ini tidak pernah mengumumkan sudah berhijab penuh.

Dalam pada itu, bekas peserta program Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7) ini berharap netizen mendoakan yang baik-baik untuk dirinya daripada melemparkan kec4man.

“Satu yang saya percaya, Allah Maha Adil, saya percaya dengan aturanNya. Jadi, daripada nak mengec4m tanpa tahu hujung pangkal cerita, baik doa yang baik-baik untuk diri sendiri dan keluarga.

“Jelas ya jangan komen yang bukan-bukan lagi kat FB ke IG ke TIkTok ke. Saya hanya manusia biasa, banyak lagi yang perlu diperbaiki. Tiada lagi penjelasan lepas ni,” ujarnya.

Sementara itu, Ashira berkata ramai lagi wanita yang tidak menutup aurat tapi mempunyai hati yang baik.

“Tak semua manusia yang tak bertudung itu h1na dan k3ji atau jah4t ya. Kadang-kadang yang bertutup lagi hit4m hati daripada yang tidak bertutup.

“Ramai depan mata saya, macam-macam dah saya experience. Sudah-sudahlah ambil tahu hal orang lain. Saya tak kacau hidup sesiapa pun, sudahlah,” katanya.

Berita pencerai4n yang dikongsikan oleh penyanyi Bad Indigo dan Ashira Aziz pada 23 Jun lalu telah mengejutkan ramai orang.

Netizen akan mencari punca

Ketika ditemui OhBulan!, Bad menafikan dakw4an segelintir netizen yang menganggap pencerai4n dengan Ashira terjadi disebabkan bekas isteri enggan menjaga dirinya yang sedang berdepan masalah kesihatan.

Kata Bad, 46, sepanjang perkahwinan mereka Ashira sentiasa ingin menolong tetapi dia yang menolak.

Dia sebenarnya nak tolong saya, tapi saya yang tak izinkan daripada awal lagi. Dia nak tolong ambilkan air, bawa saya ke bilik air atau cuci luka pun saya kata tak perlu ikut biar saya buat sendiri.

Saya ada beritahu kalau ditakdirkan kita tidak bersama dia pasti tidak dapat nak tolong saya dan takkan ketika itu saya nak kelam-kabut seorang diri. Jadi biarlah saya ajar diri saya.

Tiada istilah kami berpisah sebab dia tak tahan untuk jaga saya pun. Netizen akan mencari punca sebab bagi mereka cerita kami ini tergantung, lebih-lebih lagi kami buat pengumuman berpisah dan sehingga kini masih berkawan baik.

Mungkin mereka tak suka pengakhiran yang begitu, nak ada kontrov3rsi. Masalahnya memang tiada. Kalau ada benda apa-apapun saya tidak akan sesekali mended4hkannya sebab itu adalah aib.

Tambah pemilik nama Badrul Izhan Yeop Abdullah, keputusan untuk kekal berkawan itu telah membuktikan hubungan dia dan Ashira tidak bermasalah.

Kenapa kami boleh berkawan baik, rasanya orang luar boleh fikir sendiri. Maknanya kami tidak saling membenci dan lebih elok menjadi kawan daripada mempunyai ikatan serta tak perlu nak putuskan silaturahim.

Bersyukur dapat ujian

Dalam pada itu, Bad positif mengharungi pelbagai duga4n dan menyifatkan dirinya adalah insan bertuah.

Saya rasa lagi bertuah daripada orang lain kerana apa yang terjadi kepada saya termasuk kegagal4n dalam perkahwinan dan sakit, Allah nak bagi kita yang lebih baik sebab Dia yang merancang.

Dia ambil bahagian depan kaki saya, ia bukan kepunyaan saya tapi milik-Nya. Dalam pada saya duduk diam begini, tiba-tiba saya dilimpahkan rezeki apabila dapat kerusi roda elektrik, sumbangan serta dapat kerja baru.

Saya ada terfikir mungkin kehidupan saya akan lebih teruk tapi sebenarnya lagi senang dapat kerja. Dalam kekurangan saya, lebih banyak kelebihan yang saya dapat.

Malah bila jadi begini ramai rakan yang datang bertanya khabar kerana bimbang saya tertekan atau mengalami kemurung4n. Ialah bila kena begini mungkin ramai yang fikir saya tak boleh terima hakikat, rasa kenapa saya tapi sebenarnya saya reda.

Untuk rekod, bekas peserta Gegar Vaganza musim ketujuh (GV7), Ashira Aziz dan Bad daripada kumpulan Indigo selamat disatukan sebagai suami isteri dengan sekali lafaz pada 11 Mac tahun lalu.

Bad bergelar bapa tunggal sejak 2010 dan dikurniakan dua cahaya mata, Rayyan, 13, dan Rania, 12 manakala Ashira pula berstatus ibu tunggal pada 2015 dan memiliki seorang anak lelaki, Megat Shazril Haziq Hadi, 16.

Sumber : Mstar

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/