Kerana Terlalu Subvr, Doktor Selalu Sarankan Iqbal Untuk Kahwin Cepat – “Doktor Risau Saya Menjadi Stres”

Selebriti media sosial, Iqbal Zulkefli mengakui pernah melakukan ujian kesubur4n sungguhpun masih belum mendirikan rumah tangga.

Menerusi sesi soal jawab yang diadakan di Instagram, Iqbal menjelaskan yang doktor menasihatinya untuk berkahwin dengan segera kerana dia didapati terlalu svbur.

“Sebelum perkahwinan (yang tak jadi) hari itu, saya sudah jumpa doktor untuk periksa kesubur4n. Alhamdulillah semua baik. Malah doktor sarankan saya berkahwin cepat sebab terlalu svbur.

“Sampai sekarang doktor gelakkan saya apabila berjumpa. Doktor risau saya menjadi stres. Entahlah berkahwin kan jadi stres. Tak berkahwin stres lain pula. Apapun tentang zuriat, terserah pada Allah yang beri,” katanya.

Dalam pada itu, Iqbal turut memberi gambaran secara am mengenai pemeriksaan kesubvran serta kos yang dikeluarkan bagi proses tersebut.

“Kos test kesubur4n air m4ni lelaki RM150-RM400. Tetapi dengan doktor saya, RM50 sahaja. DM jika serius. Doktor akan periksa kuantiti, bentuk dan pergerakan sp3rma (sperm motility).

“Sebelum test kita perlu puasa / tidak boleh bersama sekurang-kurangnya tiga hari. Amat menyeksakan. Elakkan minum kopi dan tidur mesti cukup rehat. Doktor saya ada bagi tip untuk banyakkan kuantiti sp3rma. Itu rahsia tak boleh cerita di sini. Rawatan in tidak semestinya untuk orang berkahwin sahaja,” katanya lagi.

Dalam masa yang sama, Iqbal turut membid4s tanggapan orang ramai yang menganggap pengambilan anak angkat hanyalah sekadar mahu membikin content.

“Ya, ada yang fikir ambil anak angkat semata untuk jadikan kontent. Mereka tidak tahu di sebalik hari-hari bagaimana saya menjaganya. Bukan senang. Tidak semua orang mampu. Sekarang apabila berbelanja, saya sudah lupa untuk beli barangan mewah saya sendiri.

“Lebih seronok belikan untuk Ziyad. Terima kasih sebab faham. Banyak yang terbuku dalam hati, orang hanya menilai,” katanya lagi.

Terdahulu, Iqbal menerusi Instagram mengumumkan yang dia kini sedang memelihara anak angkat yang diberi nama Ahmad Ziyad.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*