Che Ta Naik Angin Dltudvh Bagi Anak Mel4ram, Jawapan Che Ta Buat Ramai Setuju – Lubuk Viral

“Tolong dengar! Hampa (kalian) tak nak siapkan anak, itu mas4lah hampa. Anak kami (saya) memang suka bersiap. Takkanlah dia nak mel4ram kami nak I4rang.”

Demikian tegas dramatis Rozita Che Wan atau Che Ta yang barangkali rlmas dengan krltikan dan kecam4n netizen terhadap anak perempuan kesayangannya, Aaisyah Dhia Rana yang gemar bersolek dan berdandan biarpun masih kanak-kanak.

Kata Che Ta, Aaisyah yang kini berusia tujuh tahun sememangnya gem4r bersolek dan anaknya itu sama seperti kanak-kanak lain yang akan mengamuk serta menangls sekiranya diIarang melakukan sesuatu yang disukainya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1)

“Anak saya memang suka pakai mekap dan melar4m. Karang kalau mar4h dia, melakak dan merajvk. Jadi satu kerja pula nak pujvk, tak mem4sal.

“Mak dia ratu Malaysia dulu kot, yang hampa pun. Mana tak tumpah kuah kalau tak ke spageti, tak gitu? (sel0roh). Ke atas nasi lah hampa. Saja nak mel4wak. Kadang-kadang saya pun pen1ng tau,” kata Che Ta menerusi kapsyen sebuah video yang dimuat naik dalam Instagramnya.

Akui pelakon drama Mem & Bibik Bibik itu lagi, dia sering dikritik tidak pandai menjaga anak hanya kerana membiarkan Aaisyah bersolek seperti orang dewasa.

Tetapi katanya, sama seperti orang lain ketika zaman kecil, kita tetap akan melakukan apa yang ditegah ibu bapa contohnya terjvn ke dalam sungai dan itulah yang dilakukan Aaisyah pada fasa usianya kini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1)

“Yang komen semua guna akaun palsu. Sekali libas guna bulu mata saya yang setebal tujuh petala langit ni baru tahu.

“Karang tak ‘letup’, kata tak pandai jaga anak. Kalau ‘letup’ sangat kata kasihan zaman budak-budak. Macam kalian dulu-dulu waktu kecil suka mandi sungai. Mak ayah larang pun, tetap terjun sungai kan. Begitulah anak saya,” luahnya.

Dalam video dikongsi, pelakon berusia 50 tahun itu berkata, dia pernah dikrltik kerana mahu dirinya kelihatan muda tetapi membiarkan Aaisyah nampak tua berbanding usia kanak-kanak.

Bagaimanapun jelas Che Ta, itu adalah kemahuan Aaisyah sendiri yang gemar bersolek biarpun ketika sedang menikm4ti air Milo ais di rumah.

“Anak sendiri yang tak sabar nak tua. Ini dia sendiri yang mekap. Nak mengadap Milo ais pun mekap tau, dia peduli apa. Itu hobi dia. Celik mata saja, tak gosok gigi lagi dah pakai lipstik. Nak buat macam mana.

“Orang yang mengata itu sak1t hati tengok kami cantik, gambar raya ‘meletup’ macam puteri raja. Anak kita ini anak artis, dah dia memang suka mekap nak buat macam mana. Kalian jaga anak sendiri sudah lah,” ujar Che Ta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1)

Sebelum ini, Che Ta pernah dikec4m kerana membiarkan anaknya itu berd4ndan seperti orang tua dan memakaikannya dengan bar4ngan kemas.

Malah sebuah video Aaisyah linc4h menari mengikut rentak lagu Blackpink dikecam kerana dianggap keterlaluan bagi kanak-kanak seusianya.

Aaisyah merupakan anak hasil perkahwinan Che Ta bersama pelakon Zain Saidin pada 2013 selain turut mempunyai dua orang anak iaitu Ammar Effendy dan Aniq Ezzra hasil hubungan bersama suami pertamanya.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber:kosmo