Cubaan pengantin Indonesia gayakan busana akad nikah versi Malaysia dipuji ramai – Lubuk Viral

Setiap negara pasti mempunyai busana tersendiri ketika disatukan bersama pasangan masing-masing, di Malaysia pula ketika sesi akad nikah tentu busana ringkas baju kurung dan baju Melayu berwarna putih antara yang menjadi pilihan ramai pasangan.

Walau bagaimanapun, perkongsian oleh pasangan dari Indonesia ini mencetuskan lebih 200,000 tanda suka ditinggalkan kepada mereka apabila keunikan majlis akad nikah yang dipilih mencvri tumpuan ramai.

Ini kerana, pengantin perempuan dilihat meminta pandangan agar ketika majlis akad nikah mereka mahu digayakan busana ala-ala seperti di Malaysia dan selepas disetujui pasangannya pula membuatkan ramai begitu tertarik dengan pasangan sama cantik, sama padan ini.

@shrnswndr Alhamdulillah terwujud ?#weddingmalasyia #fyp #weddingdream ♬ CASABLANCA – Nuha Bahrin & Naufal Azrin

Rakaman yang memaparkan pasangan berkenaan yang mengayakan busana akad nikah versi Malaysia dengan kapsyen, “Alhamdulillah terwujud,” itu membuatkan ramai warganet hadir dengan men1ngg4lkan ribuan komen pujian terhadap mereka.

Indonesia

Malah ada juga, pengguna TikTok dari Indonesia turut ingin melakukan hal yang sama dengan pemilik akaun tersebut dan dalam pada masa sama memuji busana akad nikah versi Malaysia.

“Konsep Malaysia simple tapi keren”

Indonesia

“Baju Malaysia. Bagus sopan simple elegan halus lembut kelihatan deh”

Indonesia

“Sukanya tengok negara luar pakai full baju Melayu macam tu…”

IMG_20220712_091205

“Eh ingat orang Malaysia, tahniah sis dah selamat berumah tangga…”

IMG_20220712_091220

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: HCL