“Sultanah Nur Zahirah tak pernah tanya apa harta saya ada”- Lepas Setahun Berkahwin, Nafiz Muaz Mula Ceritkan Hal Yg Sebenar- Lubuk Viral

Ditakdirkan berjodoh dengan adinda kepada Sultanah Terengganu, Sultanah Nur Zahirah, Nafiz Muaz bersyukur apabila hubungannya itu direstui meskipun dia tidak memiliki harta dan kekayaan.

Kata pelakon itu, Sultanah Nur Zahirah – yang dipanggilnya Kak Zahirah – melayannya dengan sangat baik bahkan dia tidak pernah dipandang rendah.

“Sebelum berkahwin, memang saya bahasakan diri patik, tapi apbila dah berkahwin, Sultanah Nur Zahirah berkata, baginda tak mahu ada jurang di antara kami.

“Sultanah tak pernah bertanya apa harta yang saya ada malah menerima saya dengan tangan terbuka walau saya hanya ada sebuah kereta dan motor saja.

“Sebenarnya hari ni pun (ketika ditemu bual), saya dari istana hinggap tuanku di Kuala Lumpur. Kalau baginda ada di sini, baginda gemar ajak kami berjumpa di istana,” katanya.

Nafiz, 23, berkata demikian pada majlis rumah terbuka Aidilfitri Manggis Group di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Pemilik nama penuh Muhd Nafiz Muaz Mat Nasir itu diijabkabulkan dengan Diyana Omar pada 2 Januari tahun lalu di sebuah hotel terkemuka di ibu negara.

Ada penggambaran menanti

Majlis perkahwinan mereka turut dihadiri Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang berkenan mencemar duli.

Jelas pelakon Hello, Jangan Tapau Cintaku itu, dia dan isterinya masih orang kebanyakan dan hanya kakak iparnya yang menjadi sebahagian kerabat diraja.

“Saya perbetulkan sikit sebab isteri saya bukan golongan kerabat. Kakak dia, Sultanah Nur Zahirah dulu memang seorang rakyat biasa.

“Selepas berkahwin, hanya baginda yang bergelar golongan kerabat tapi keluarga isteri saya hanya orang biasa,” katanya.

Pada masa sama, Nafiz tidak mahu perkongsiannya disalah ertikan hingga akhirnya mengundang fitn4h atau cakap-cakap belakang.

“Ada orang kata, biarlah orang lihat kita susah, daripada orang lihat kita senang dan cembvru dengan kita,” tuturnya.

Sementara itu, berkongsi perkembangan kariernya, Nafiz menjelaskan, dia akan kembali sibuk di lokasi penggambaran selepas lama bercuti.

Dalam jadual, katanya, sudah penuh dengan penggambaran telefilem dan drama yang akan dijalankan dalam masa terdekat.

“Ada beberapa telefilem dan drama yang dah dipersetujui. Antara drama yang akan saya bintangi nanti akan turut dibarisi oleh Nadzim Othman dan Ruhainies,” katanya.

Bernikah Dengan Ahli Perniagaan Tahun 2021

Nafiz dan isteri yang saling mengenali sejak tiga tahun lalu itu sah bergelar suami isteri dalam satu majlis kecil di sebuah hotel selepas dua kali menunda tarikh pernikahan.

Pasangan itu dinikahkan bapa pengantin perempuan, Datuk Seri Omar Ahmad dan disaksikan kira-kira 100 orang tetamu.

Nafiz menyerahkan wang hantaran berjumlah RM30,000, mas kahwin RM1,001 dan lima dulang hantaran berbalas tujuh daripada pengantin perempuan.

“Perancangan awal kami sepatutnya sejak Ogos 2020. Dek situasi semasa p4ndemik C0 VID-19 dan beberapa kekangan lain, kami anjak pula ke Disember.

“Akhirnya, saya dan isteri tidak boleh berkompromi lagi dalam hal menangguhkan majlis kahwin ini. Maka kami nekad memilih tanggal 2 Januari 2021 sebagai saksi hari bersejarah.

“Biarpun berlangsung dalam suasana norma baharu selain mematuhi prosedur operasi standard (SOP), kami akur dengan ujian yang melanda dunia ini,” katanya.

Mengenai isterinya, Nafiz cukup selesa mengenali wanita berambut panjang itu.

“Lebih utama dia sangat memahami saya. Kami masing masing terbuka dalam banyak perkara.

“Insya-Allah kami akan sama sama melayari bahtera perkahwinan ini dengan penuh tanggungjawab. Semoga Allah mempermudahkan rencana hidup baru kami ini,” katanya.

Berikut Sedikit Biodata Nafiz Muaz

Siapakah Nafiz Muaz, Tarikh Lahir Nafiz Muaz, Berapa Umur Nafiz Muaz, Adik Beradik Nafiz Muaz dan Gambar Terkini Nafiz Muaz.

Muhd Nafiz Muaz Mat Nasir (lahir 22 Disember 1998) merupakan seorang pelakon lelaki Malaysia. Beliau ialah finalis Drama Festival Kuala Lumpur 2016.

Nafiz menyertai pertandingan Drama Festival Kuala Lumpur 2016 selepas diminta oleh ibunya untuk menghadiri ujibakat.

Beliau berjaya menjadi salah seorang finalis pertandingan tersebut yang juga disertai oleh Syazuwan Hassan, Jaja Iliyes, Amirul Faqeem, Shuhanty Hanafiah dan Indah Emeerlda. Sejak itu, beliau telah berlakon dalam beberapa drama televisyen.

n

kredit: mkini

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/