‘Saya Kenal Ira Sejak Kecil’ – Vdeo Dah Pun Terseb4r, Pelakon Hanis Kamal Terpaksa Buat Report PoIis – Lubuk Viral

” Apa motif kamu? Jangan jadi manusia yang merosakk4n hubungan sesama manusia!”

Itu luahan pelakon Hanis Kamal Bakar yang memberi tempoh sehingga hujung minggu ini kepada pemilik sebuah akaun TikTok yang menularkan gambar lamanya bersama pelakon Ira Kazar supaya menurunkan perkongsian tersebut secara serta merta.

Menurut Hanis Kamal, disebabkan gambar berkenaan mula viral, ramai yang mula beranggapan bahawa Hanis pernah mempunyai hubungan istimewa dengan Ira sehingga ada juga menudvh dia merupakan bekas kekasih wanita itu.

” Saya mula mendapat tahu yang gambar saya viral selepas beberapa pengikut menyebut-nyebut nama Ira Kazar ketika saya sedang bersiaran langsung di TikTok.

” Ada juga yang meninggalkan komen seperti ‘Woi ex Ira.

” Pada waktu itu saya jadi terpinga-pinga. Tapi, saya anggap sahaja ia gambar lama.

Saya baik dengan Uncle Kazar dan kenal Ira sejak kecil

” Sehinggalah tengah hari semalam, adik ipar saya berkongsi akaun sebenar yang memuat naik vdeo yang turut memuatkan gambar saya bersama Ira.

” Pada kapsyen vdeo tertulis #HanyaMerekaYangTahu.

” Hal ini amat membimbangkan kerana secara tiba-tiba saya terlibat dengan Ira.

” Ya, saya baik dengan Uncle Kazar dan kenal Ira sejak kecil. Dan dalam masa sama saya juga baik dengan Puteri Sarah.

” Jadi, saya tidak mahu rosakkan hubungan dengan kedua belah pihak,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Menurut Hanis, dia memohon agar pemilik akaun @muslimahspa memadam perkongsian berkenaan jika enggan tndakan lebih lanjut dikenakan.

Dalam pada itu, Hanis berkata, dia juga telah membuat Iaporan poIis untuk melindungi diri selain keluarga, kairer dan juga bisnes.

” Sebab boleh datangkan f1tnah, jatuhkan career, rosakkan hubungan saya dengan kedua belah pihak dan juga mengganggu hubungan bisnes saya.

” Founder produk pun ada tanya saya tentang hal ini. Lagipun, zaman sekarang ntizen ni kadang-kadang bila salah faham tak selidik betul-betul, mereka terus kec4m.

” Jadi, pihak boleh berkata, jika pengguna TikTok itu tidak juga padamkan vdeo tersebut, saya boleh merujuk terus kepada SKMM untuk tndakan lanjut.

” Menurut pegawai poIis berkenaan, saya boleh terus minta SKMM untuk memadamkan vdeo tersebut tanpa memberitahu tuan empunya akaun,” kongsi Hanis.

Maru4h diri harus dijaga

Menurut Hanis beliau juga sudah memaklumkan hal ini kepada pelakon, Puteri Sarah.

” Alhamdulillah selesai kami buat Iaporan untuk peringkat satu. Jika berd3gil, kami akan teruskan dengan tndakan seterusnya. Kami terima nasihat dari pihak berkuasa.

” Maru4h diri harus dijaga. Terima kasih kepada pihak berkuasa yang sangat banyak membantu kami berdua sebentar tadi (semalam).

” Terima kasih juga kepada kawan baik kami, Tuan Daus. Walaupun tiada di balai tetapi sempat menguruskan kedatangan kami,” katanya di Instagram.

Hanis turut berkata, dia faham ramai yang sedang bercakap mengenai isu ini dan mencipta kandungan untuk platform masing-masing.

Tetapi, janganlah sampai keterlaluan dan memberi efek pada orang lain.

” Andai kata dia memang buat content itu untuk menyedarkan orang ramai dan memasukkan gambar saya secara tak sengaja, dia boleh sahaj turunkan dan isu ini akan selesai.

” Jika tidak, saya akan ke SKMM untuk tndakan lanjut,” tutup Hanis.

Mengulas lanjut, Hanis berharap agar individu berkenaan dapat belajar dari kesalahan.

” Harap pihak di sana mohon awak padam vdeo yang ada gambar pelakon Hanis Kamal Bakar.

” Jika tidak berbuat demikian, kami akan ke peringkat yang seterusnya. Kami masih ada hati dan perasaan. Harap jangan pijak kepala kami. Belajar dari kesilapan,” ujarnya.

Apa motif kau??

Dalam perkongsian di Instastory sebelum ini, Hanis meluahkan rasa berang selepas gambarnya disalah guna individu berkenaan atas tujuan kandungan di platform tersebut sehingga did4kwa telah menimbulkan f1tnah.

” Kami akan mengambil tndakan ke atas Muslimah Spa. Motif awak apa? Jangan jadi manusia yang meros4kkan hubungan sesama manusia. Jangan jadi per0-sak bangsa.

” Jangan yahv-di sangat. Disebabkan kau nak menaikkan jumlah tontonan kandungan, sampai lupa kau menyalah guna hak orang lain #akanambikt1ndakan,” tulisnya.

Untuk info, Hanis adalah pelakon yang popular menerusi drama bersiri Seindah Sabarmu, Karambit, Cinta Bantal Busuk, Gila-Gila Remaja 2 dan banyak lagi.

Hanis juga pernah memenangi kategori Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Anugerah Tribute P. Ramlee 2013 menerusi drama Miang Buluh Keladi Birah.

Hanis telah melangsungkan perkahwinan dengan Dian Zman pada Disember 2017. Pasangan ini dikurniakan cahaya mata lelaki pada Ogos 2020.

Sumber:gempak dan utusan

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://thebolalive.com/