Tak Sangka Ira Kazar Ser4ng Mak Mertua Dan Adik Syamsul? – Lubuk Viral

Pelakon Puteri Sarah bertindak memf4ilkan s4man di Mhkmh Sksyen Kuala Lumpur dan dua aduan di Jabatan Agama Islam Selangor berhubung ganggvan dan pem3rasan yang

diterimanya daripada anak kepada pelakon veteran Kazar, Faghirah Fatini Kazaruddin atau Ira Kazar.

Menurut Puteri Sarah, kedua-dua tindakan tersebut dilakukannya hari ini sekali gus memerintahkan defendan (Ira) berhenti melakukan ganggvan dan pemer4san terhadapnya di mana-mana platform media sosi4l atau media.

“Tujuan mengapa saya lakukan semua ini adalah untuk marvah saya yang sudah lama terc4lar dan selama ini saya diamkan.

“Sebenarnya perkara ini tidak akan berlarvtan sebegini sekiranya saya tidak dignggu pihak ketiga (Ira) yang menc4bar saya. Jadi inilah harinya,” katanya.

Tambah Puteri Sarah, dia enggan berd4lih setelah sekian lama berdepan pelbagai gngguan yang dilayangkan Ira yang didkwa kekasih kepada suaminya, Syamsul Yusof.

“Sebelum ini, memang saya ada terfikir untuk bertindak. Saya terfikir, jika teruskan dengan tindakan ini, apa akan berlaku kepada saya, rumah tangga, pekahwinan dan keluarga saya.

“Sebelum mengerjakan umrah, saya masih was-was. Tak nampak hala tuju. Tetapi selepas melaksanakan umrah, Allah telah nampakkan jalan kepada saya tentang apa yang perlu saya lakukan.

“Apa yang saya lakukan ini adalah untuk diri saya, keluarga saya. Sampai bila saya nak kena pljak macam ini,” ujarnya.

Pelakon drama Sabarlah Duhai Hati itu turut mempert4hankan tindakannya itu demi memperjuangkan haknya.

“Saya ada membaca mesej-mesej yang dihantar daripada wanita lain yang melalui perkara dan nasib sama.

“Saya buat begini untuk mempert4hankan hak saya. Dah ambil orang punya, duduk diam-diam. tak perlu c4nang satu dunia. K4cau isteri, keluarga dan orang sekeliling. Dah ambil orang punya, duduk diam-diam,” ujarnya.

Puteri Sarah diwakili pegvam, Datuk Akberdin Abdul Kader, Umi Kartini Abd Latiff dan Siti Natasha Basheer Hassan.

Sementara itu, Umi Kartini berkata, dia dan anak guamnya telah mendapatkan perintah interim injuksi yang antara lain memerintahkan defendan agar berhenti mengeluarkan, menyeb4rkan dan menghantar sebarang kenyataan atau apa sahaja bentuk ganggvan terhadap Puteri Sarah dalam media sosial atau mana-mana platform media.

Katanya, perintah dan permohonan tersebut telah dihantar kepada defendan pada 28 Jun lalu dan telah diterimanya.

“Dia (Ira) diperintahkan untuk hadir ke mhkmh sksyen pada 4 Julai depan,” katanya.

Terdahulu, perg0lakan rumah tangga pasangan selebriti itu berlarvtan sejak empat tahun lalu selain Puteri Sarah mengesahkan tidak lagi tlnggal sebumbung dengan Syamsul gara-gara ganggvan orang ketiga.

Dia sebelum ini mended4hkan Ira berterusan mengganggvnya dan Syamsul sejak tahun 2019 lagi.

Pelakon berkenaan juga mendkwa individu terbabit melakukan ganggvan-ganggvan berkenaan dengan bersembunyi di sebalik puluhan akaun media sosi4l p4lsu yang diciptanya.

Sebelum ini, tvlar dalam media soslal yang mengatakan pengarah filem Mat Kilau itu sudah pun berkahwin dengan Ira, namun dinaflkan Syamsul.

Ditvduh t0lak p0ligami, Puteri Sarah beri resp0n -“Kalau nak, cari cal0n yang baik2…

Nama pelakon Puteri Sarah Liyana hangat diperkatakan selepas mendkwa kekasih kepada suaminya, Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar menjadi orang ketiga dalam rumah tangga mereka.

Tidak cukup dengan itu, baru-baru ini pelakon wanita itu memf4ilkan s4man kepada Ira Kazar dan orang ketiga tersebut diperintahkan oleh pihak mhkmh untuk tidak menganggv Puteri Sarah di media soslal.

Terbaru, ketika siaran langsung (live) di laman Instagram, pelakon Puteri Sarah Liyana diajukan soalan cepvmas oleh rakan artis iaitu Nad Zainal mengenai isv kehadiran orang ketiga dalam rumah tangga dalam dunia realiti.

“Kalau dia (Ira) datang secara baik dan minta izin nak jadi yang kedua, Mu (Sarah) okey ke tak?”tanya Nad Zainal.

Jawab pelakon berusia 37 tahun itu, sekiranya Ira Kazar tampil bersemuka dengannya secara baik pada empat tahun lalu, berkemungkinan dia boleh mempertlmbangkan.

“Kalau awal-awal dia buat macam tu..mungkin aku m4rah. Mungkin akan pertlmbangkan. Tapi awal-awal kau dah buat macam-macam, ser4ng mak mentua aku.

“Selepas kena bl0ck dengan mak mentua aku, dia kacau pula adik-adik Syamsul. Apa benda!”luah Sarah dengan nada kes4l.

Menurut Puteri Sarah, dia turut mengatakan ramai warganet mempertlkaikan dirinya men0lak dan menghal4ng suaminya, Syamsul Yusof daripada berp0ligami

Pun begitu, ibu kepada dua orang cahaya mata ini tidak kisah sekiranya berp0ligami namun biarlah faham erti tersebut.

“Semua orang kata saya hal4ng p0ligami. Rasulullah SAW (Nabi Muhammad) sendiri berkahwin lain selepas kewaf4tan Siti Khadijah. Para lelaki di dalam ini (Instagram) tolong dengar baik-baik.

“Rasulullah tak suka Fatimah az-Zahra (anaknya) dimadukan. Jadi korang baca dulu dan fahamkan. Jangan main cakap kata lelaki boleh kahwin empat. Lagi satu, kalau lelaki nak berp0ligami cari keturunan yang baik-baik. Cari bakal isteri yang baik.”terangnya.

Dalam masa yang sama, Puteri Sarah meluahkan kehairanan apabila dik4cau oleh pihak ketiga seolah-olahnya dirinya merupakan orang luar.

“Sepatutnya, saya yang pergi hent4m, g4nyang dia. Tapi, dia yang hent4m saya macam saya ambil suami dia. Ini sudah terbalik,”ujar Puteri Sarah.

Untuk rekod, Puteri Sarah dan Syamsul Yusof diijabkabulkan pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam serta Sumayyah. Malah, Puteri Sarah sendiri mengakui dirinya sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul.

Lihat video:

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber:Instagram @nad.zainal dan OMM