“Sampai bila mahu dipij4k-pij4k?” – Puteri Sarah sam4n Ira Kazar, nampak jalan selepas solat istikharah – Lubuk Viral

SELEPAS lama berdiam diri, akhirnya pelakon Puteri Sarah Liyana memulakan tindakan sam4n terhadap Ira Kazar yang did4kwa menjadi orang ketiga menganggu rumah tangganya bersama pengarah Syamsul Yusof.

Menurut Sarah atau nama sebenar Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 36, tindakan sam4n ini adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan semua kemelut selepas empat tahun memendam perasaan.

“Empat tahun saya berdiam kerana mahu beri peluang. Kalau boleh nak selesaikan masalah ini tanpa melibatkan mahkamah dan tak perlu satu Malaysia tahu. Apabila sudah sampai tahap begini saya rasa ia biad4b.

sarah 2

Ira (kanan) did4kwa sebagai orang ketiga ganggu rumah tangga Sarah.

“Memang selama ini ada niat hendak ambil tindakan, tetapi masa itu saya asyik terfikir apa akan terjadi kepada saya, perkahwinan dan keluarga.

“Selepas pulang dari umrah saya sangat yakin dengan keputusan ini. Saya juga ada buat solat istikharah dan nampak jalan apa yang harus dilakukan,” katanya.

Puteri Sarah ditemui media di perkarangan pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di Shah Alam pada pagi Khamis.

Dia hadir bagi membuat aduan berkaitan rumah tangganya ke jabatan itu.

Sebelum ini, Sarah sendiri mendedahkan Ira menyebabkan hubungan rumah tangganya berg0lak.

Bukan sekadar did4kwa mempunyai hubungan sulit dengan Syamsul, Ira juga dikatakan mengganggu kehidupan Sarah sendiri dengan menghantar pelbagai ugvtan melalui pesanan di sosial media.

Sarah melalui peguamnya menfailkan sam4n terhadap Ira di mahkamah sivil pda 26 Jun lalu dan wanita tersebut sudah menerima surat arahan supaya menghentikan sebarang bentuk gangguan dua hari kemudian.

Kes ini akan mula dibicarakan di mahkamah pada 4 Julai depan.

Saya buat semua ini untuk diri sendiri dan keluarga. Sampai bila saya mahu dipij4k-pij4k

PUTERI SARAH LIYANA

PELAKON

Lega dengan keputusan membawa kes ini ke mahkamah, Sarah juga berharap ia dapat membuka jalan buat mana-mana wanita yang mengalami nasib sama untuk melakukan tindakan terbaik.

“Saya buat semua ini untuk diri sendiri dan keluarga. Sampai bila saya mahu dipijak-pijak.

“Jadi kepada sesiapa yang nak sondol (ramp4s) selepas ini perlu lebih berhati-hati. Saya mahu pertahankan perkahwinan dan perjuangkan hak sendiri.

sarah 3

Sarah, Syamsul dan anak-anak mereka.

“Kalau dah ambil orang punya duduk diam-diam, jangan ambil dan canang sana-sini serta kacau keluarga orang lain,” jelasnya.

Dalam permohonan yang dibuat, Sarah mahu Ira tampil memohon maaf dan berhenti daripada melakukan sebarang tindakan gangguan terhadapnya.

Sementara itu Sarah enggan memberi komen lanjut tentang hubungan dia dan Syamsul dan memberitahu suaminya itu ada datang melawat ketika anak-anak mereka dimasukkan ke hospital, baru-baru ini.

Syamsul dan Sarah mendirikan rumah tangga pada Mac 2014 dan pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 2.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :  https://www.mstar.com.my/