Setiap kali birthday, ada berita dvka! Tanpa rasa malu pemuda n4ngis di TikTok, tahun ini sahabat acc1dent pada hari jadinya – Lubuk Viral

SEPERTI ‘b4di’.

Itulah yang dirasakan pemuda bernama Khairul Eizlan, 22, apabila dia kerap menerima berita sedih setiap kali sambutan ulang tahun kelahirannya yang j4tuh pada tanggal 17 Jun.

Menerusi rakaman video di TikTok, dia yang senang disapa Keyrol melu4hkan rasa sedih apabila menerima satu lagi perkhabaran dvka pada detik 12 malam menjelang hari lahirnya tahun ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bukan ucapan hari lahir yang diterima, dia dikejutkan dengan berita mengenai rakan baiknya yang terbabit kemal4ngan jalan raya sehingga mengalami ced3ra p4rah.

Berkongsi cerita kepada mStar, Khairul berkata rakan baiknya, Amir dir3mpuh sebuah kereta ak1bat kecuaian pemandu kenderaan itu sendiri.

“Masa hari jadi tahun 2015, saya j4tuh motosikal kena l4nggar sebuah van dekat Pantai Klebang di Melaka. Tahun 2017 pula, arw4h nenek men1nggal masa tarikh ni. Tapi ada juga berita baik saya terima. Cuma setiap kali hari kelahiran saya ada saja perkara tak baik terjadi.

Birthday tahun ni pula, saya dapat berita kawan kemal4ngan. Saya boleh tahu dia acc1dent lepas nampak status WhatsApp abang dia update gambar motosikal kena l4nggar. Bila saya balas untuk tanya siapa, abang dia beritahu Amir kemal4ngan.

“Saya terus call abang dia sebab terkejut sangat. Abang Amir beritahu ada kereta nak masuk simpang tak bagi signal lalu l4nggar dia yang naik motosikal. Kereta tu seret Amir. Itu saja info saya dapat buat masa sekarang sebab masih belum boleh melawat dia sendiri,” katanya.

Bagaimanapun Khairul berkata dia menganggap berita buruk yang sering diterima pada hari lahirnya sebagai satu kebetulan.

Susulan kemal4ngan tr4gis tersebut, sahabat baiknya itu kini berada dalam keadaan k0ma.

Keyrol menerima berita mengenai kemal4ngan rakan baiknya ketika hari lahirnya.

Menurut jejaka yang bekerja sendiri dengan menguruskan bengkel motosikal ini, dia sehingga kini masih tidak dapat melawat Amir yang terlantar di sebuah h0spital di Melaka.

Dia yang menetap di Felda Palong, Negeri Sembilan berkata, difahamkan Amir mengalami pat4h tulang rusuk dan pec4h l1mpa tahap tiga.

Tambah Keyrol lagi, dia juga dimaklumkan tempurung kepala rakan karibnya itu juga akan ‘disimpan’ selama tempoh enam bulan sebelum ‘dimasukkan’ semula.

Berikutan video yang menjadi tular di TikTok sehingga meraih lebih 1 juta jumlah tontonan, rata-rata netizen tersentuh melihat Keyrol yang men4ngis teresak-esak meluahkan rasa sedih mendengar perkhabaran mengenai kemal4ngan kawannya itu.

Rata-rata seb4k melihat seorang lelaki begitu menghargai persahabatan sehingga sanggup mengalirkan air m4ta disaksikan ramai pengikut demi meminta mereka mendoakan kesembuhan Amir.

“Perasaan saya lepas dapat tahu berita daripada abang Amir memang cukup sedih. Saya men4ngis sebab risaukan keadaan dia. Saya post dekat TikTok sebab nak mohon kawan-kawan doakan dia saja.

Keyrol melu4hkan rasa sedihnya berikutan kemal4ngan menimpa rakannya di TikTok.

“Amir kawan dunia akhirat saya. Dia selalu ada waktu susah senang. Saya ingat lagi dulu masa kerja di Melaka dia pernah tanya saya dah makan ke belum. Kebetulan seharian saya tak makan cuma alas perut dengan roti. Tiba-tiba dia datang hantar nasi depan rumah sebab tak nak saya lapar. Saya terus men4ngis sebab terharu ada kawan sebaik dia.

“Bila post dekat TikTok tu memang niat saya satu saja. Nak minta semua sahabat doakan kesembuhan dia. Semoga dia kembali sembuh dan pulih seperti biasa. Kalau saya pun dah sedih apatah lagi keluarga dia. Saya doakan buat keluarga Amir… semoga boleh menghadapi ujian ini dengan tenang,” jelas Keyrol.

Komen netizen:

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Mstar