Terkenal Dengan ‘Content’ Zaman 90an, Kisah Inspirasi Ryan Bakery Jadi Tumpuan – Lubuk Viral

Pengguna tegar Tik Tok mesti pernah melihat video-video yang dimuatnaik oleh Ryan Bakery ini di mana dia cukup terkenal dengan content kisah zaman 90-an. Kalau anda nak tahu, dia juga mempunyai hampir dua juta pengikut di akaun miliknya itu.

Siapa sangka selain kisah lucu dan perwatakan kelakar yang diberikan, rupa-rupanya ada kisah sedih di sebalik permulaannya menjadi seorang Tik Toker. Difahamkan semuanya bermula selepas lelaki itu mula kehilangan pekerjaan akibat dari pand3mik.

@mstarmalaysia Hilang kerja akibat pandemik, rezeki Ryan Bakery jadi TikToker… Pikat pengikut hasil video parodi imbau zaman kanak-kanak #mstarnews #beritaditiktok #mstarmalaysia #mstartiktok ♬ original sound – mStar Official

Menurut Ryan, dia pada awalnya bekerja di bahagian kargo di lapangan terbang namun diberhentikan akibat dari pandemik. Bermula dari situ, dia kembali semula ke kampungnya dan melakukan pekerjaan kecil-kecilan seperti menjual kuih dan ikan laga.

Dia kemudiannya mula berjinak-jinak dalam bidang content creator dan memuatnaik video berkisahkan kenangan di zaman 90-an. Rezeki mula menyebelahinya apabila video-video yang dilakukannya mendapat sambutan baik dari pengguna media sosial.

“Content yang saya buat ni sebenarnya berdasarkan perjalanan hidup saya, apa yang saya lalui tu saya jadikan sebagai kandungan, jadi saya pilih ni sebab mungkin ada relate dengan orang…”

@ryanbakery#fyp #rwyfb♬ original sound – ?????????? – ??????????

Malah namanya juga semakin menjadi sebutan dan tular dengan video-video parodi yang dibuat berdasarkan kisah hidupnya sendiri. Video yang dihasilkan itu bukan sahaja menghiburkan malah ianya turut mengimbau kenangan lalu membuatkan netizen cukup senang melihatnya.

“Aku minat dia. Memang kelakar 100%.”

 

“Tak sangka disebalik tawa dan perwatakan kelakar, tersirat kenangan duka dalam kerjaya…”

“Content depa memang boleh relate dengan everyday life…”

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: HCL