‘Telekung RM16,000 Untuk Jumpa All4h’ – Perk0ngsian ‘Founder’ Ini Und4ng Perhatian Warganet – Lubuk Viral

Sebut mengenai founder di Malaysia, pastinya ramai yang membayangkan kehidupan para pengasas ini yang kaya raya seperti mana yang dipamerkan di media sosial. Memiliki rumah yang besar beserta kereta mewah sudah menjadi kemestian buat kelompok ini.

Dalam pada itu, tuIar baru-baru ini di TikTok @halizamaysuri selaku pengasas Bawal Exclusive di mana beliau mengambil pendekatan berbeza dengan berk0ngsi telekung beliau bernilai RM16,000.

BOLEH TONTON VIDEO DI BAWAH

Menerusi perk0ngsian video pendek, beliau memaklumkan telekung bernilai RM16,000 digunakan untuk berjumpa Allah sekaligus menghilangkan rasa bersalah memakai beg berharga belasan ribu untuk berjumpa rakan-rakan.

Perk0ngsian founder ini walau bagaimanapun telah menimbulkan perbincangan dan pertikaian di kalangan warganet yang memaklumkan analogi yang digunakan adalah tidak tepat.

Antara komen warganet:

“This is wrong analogy.. sebetulnya tak perlu bagitahu apa2 pun”

“Saya bukan orang islam.. tapi saya percaya semua agama mengajar perkara yang sama.. iaitu tuhan tak tengok harga tinggi tapi hati yang tulus ikhlas”

“Harga barang tak membuktikan nilai syurga itu.. tapi amalan yang kita lakukan untuk mencapai nikmat syurga itu sendiri”

“16K tu kalau di belinya telekung, kain pelikat, sejadaj dekat anak2 yatim, susah, surau rasanya lagi banyak berkat dapat”

Tidak kurang juga mencadangkan agar wang tersebut dibelanjakan bagi kegunaan para asnaf.

Haliza Maysuri selaku pengasas syarikat Bawal Exclusive sebelum ini pernah menjadi bualan warganet selepas berjaya menjual sebuah tudung bawal keluaran syarikatnya dengan harga mencecah RM33,000. Memiliki jumlah peminat yang ramai membuatkan jenama ini kekal releven meskipun sudah mencecah 23 tahun penubuhan.

VIDEO:

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw/