Macam Tak Percaya! Kawan Baik Tvduh Elyana T1pu S4kit K4nser – Lubuk Viral

Macam yang korang tahu, Elyana telah pun bercakap secara terbuka mengenai k4nser limf0ma yang dihidapinya 11 tahun lalu sejak 2017.

Malangnya, ada segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab telah menyebarkan dakw4an mengatakan penyanyi ini telah men1pu orang ramai mengenai peny4kit yang dihidapinya.

Menerusi temubual bersama Utusan, Elyana mengatakan antara orang yang membuat dakwa4n tersebut termasuklah dalam kalangan teman-teman rapatnya sendiri.

Penyanyi ini mengakui bahawa pada awalnya dia berasa kec3wa dengan tindakan teman-temannya itu walaupun mereka sendiri tahu Elyana sering berulang-alik ke h0spital.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nana Emrizal (@elyanaofficial1)

Pada awalnya saya memang rasa kec3wa kerana saya sudah sak1t lebih 10 tahun. Memang banyak sangat dengar, ada juga kalangan rakan baik yang cakap seperti itu.

“Walaupun dia tahu kita ulang-alik ke h0spital, anak kita sanggup tak sekolah kerana tiada siapa yang dapat hantar. Mereka tahu perkara ini.

“Tetapi saya menganggap orang seperti ini, dia tidak membantu semasa saya s4kit. Jadi, mereka ini memang tidak tahu ‘struggle’ saya macam mana.”

Pun begitu, sekarang Elyana mengatakan dia mengambil langkah untuk tidak ambil pusing dengan cakap-cakap orang dan menganggap orang seperti itu tak faham pend3ritaan yang dialaminya serta turut memaafkan semua pihak yang menyebarkan fitn4h tersebut.

Mereka cakap saya ini tidak s4kit dan bercakap bvruk mengenai saya. Mereka ini sendiri meminta maaf menerusi pesanan langsung (DM). Alhamdulillah, semua sedar apa yang mereka lakukan itu adalah salah. Saya maafkan.

“Bagi saya, saya tidak akan men1pu mengenai s4kit. Tidak mungkin, kerana setiap kata itu adalah doa. Saya percaya akan kif4rah, apabila kita bercakap burvk tentang seseorang, Allah nak balas kepada kita itu sekelip mata sahaja. Kita kena jaga kata-kata dan pemikiran.”

Untuk pengetahuan korang, hujung tahun lalu Elyana kongsikan yang bahawa dia telah pun bebas kans3r limf0ma tahap empat yang dihidapinya itu dan kini bakal menghabiskan raw4tan kemoter4pi yang berbaki empat sesi.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Lobak Merah