“Seniwati Yang Saya Hormati”- Aripah Damanhuri Telah Pergi, Kata2 Ogy Ahmad Daud Undang S4yu Ramai- Lubuk Viral

Seniwati, Fauziah Ahmad Daud memaklumkan sahabatnya yang juga merupakan pelakon senior, Aripah Damanhuri telah pun menghembvskan nafasnya yang terakhir.

Khabar dvka itu dikongsikan sendiri oleh Fauziah menerusi entri terkini di laman Instagram.

Menurut Fauziah atau lebih mesra disapa Ogy, sebagai rakan industri, dia sememangnya amat menghormati keperibadian Aripah selama ini.

Seniwati Aripah Damanhuri telah pulang kepada ya Khaliq. Seniwati yang saya hormati. Allahyarham4h merupakan kakak kepada seniwati Normah Damanhuri.

“Seniwati Aripah Damanhuri Telah Pulang Kepada Ya Khaliq,Seniwati Yang Saya Hormati Allahy4rhamah Merupakan Kakak Kepada Seniwati Normah Damanhuri,Ya Allah Ampunilah Dia,Belas Kasihanilah Dia Hapuskanlah Dan Ampunilah Segala,Dosa-dosanya,Tempatkan Dia Bersama Para-para.Syuhada..Aamiin Allahumma Aamiin.Takziah Buat Seisi Keluarga. Allahyarham4h Aripah Damanhuri,” tulisnya.

Dikesempatan itu juga, Fauziah turut menitipkan ucapan takziah buat keluarga Allahyarh4m Aripah selain turut mendoakan semoga mereka diberikan kekuatan untuk menempuh detik sukar ini.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut meluahkan rasa sedih diatas perkhabaran tersebut.

Sekadar informasi, Allahy4rham Aripah merupakan kakak kepada pelakon senior yang kini sedang membintangi filem 3 Janda Melawan Dunia, Normah Damanhuri.

Beberapa minggu lalu, Normah memaklumkan kakaknya itu telah menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat j4ngkitan kum4n pada paru-paru.

LEBIH sebulan dirawat di Hospital Kuala Lumpur akibat j4ngkitan kuman pada paru-paru, dramatis Aripah Damanhuri, 73, disahkan meningg4l dunia pada pukul 8.15 pagi, Selasa.

Berita itu disampaikan oleh anak bongsu kepada pelakon itu iaitu Fais Nurpais Ismail menerusi laman Facebook miliknya.

Memohon agar sedekahkan doa untuk ibu tercinta, Fais juga meminta mana-mana pihak menghubunginya sekiranya arw4h mempunyai hut4ng yang belum selesai.

“Mak akhirnya pergi juga. Bagi sesiapa yang mengenali mak Aripah Damanhuri, dukacita dimaklumkan mak baru saja meningg4l dunia pukul 8.15 pagi tadi di wad 23 HKL.

“Pohon sedekahkan doa kepqada mak ya. Kalau mak ada apa-apa hvtang yang belum langsai, hubungilah saya, Insya-Allah,” tulis.

Pada 23 April lalu, Aripah Damanhuri, 73, dimasukkan ke HKL kerana paras oksigen menurun dan terpaksa ditidurkan selepas disyaki mendapat j4ngkitan kvman dalam paru-paru.

Anaknya, Fais Nurpais memaklumkan Aripah diberikan bantuan pernafasa selain semua jenis ubat penguat jantung sudah dihentikan.

Malah, organ-organ pelakon itu juga semakin sembvh daripada j4ngkitan kvman.

Menerusi laporan mStar pada 10 Mei lalu, adik kepada Allahy4rham Aripah iaitu pelakon Normah Damanhuri berkata kakaknya ketika itu menunjukkan perkembangan positif.

“Ini lah satu2 nya Kakak ku Aripah Damanhuri kakak kesayangan ku Dunia Akhirat..Kini berada di ICU telah di tidurkan..mohon semua yang mengenali kak Aripah doakan kesembuhan untuk nya..moga Allah swt perkenankan doa kita semua agar kak Aripah panjang umur dan kembali sihat..Insya Allah Aamiin Aamiin yarobbalalamiin..” tulis Normah Damanhuri

Pelakon berusia 68, memberitahu, biarpun belum sedar sepenuhnya, namun kakaknya itu memberi respons setiap kali dipanggil.

Allahyarh4m mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 1980 an dan kekal aktif dalam televisyen dan filem.

Antara filem lakonannya iaitu Senario XX (2005) dan 8 Jam (2012) manakala drama berjudul Airmata Maria, Gerak Khas musim 11 dan Antara Maghrib dan Isyak.

Sumber MH

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/