Kehilangan 12 tahun Anita Sarawak terjawab! Slen Fadzil terima panggilan mengejutkan…- Lubuk Viral

KEHILANGAN penyanyi Anita Sarawak sejak tahun 2011 mengundang pelbagai spekulasi dan pertanyaan apabila ramai ingin mengetahui punca dia membawa diri tanpa sebarang berita.

Namun persoalan mengenai kehilangan penyanyi itu akhirnya terjawab selepas dia menghubungi rakan baiknya di Malaysia iaitu penulis lirik yang juga merupakan bekas wartawan hiburan, Roslen Fadzil.

Menurut Roslen atau Slen, dia teruja apabila berpeluang bercakap sendiri dengan penyanyi lagu Seksis itu menerusi panggilan telefon kepada Shuib Taib yang juga merupakan bekas wartawan hiburan pada awal Mei lalu.

Walaupun perbualan mereka singkat, Slen bagaimanapun berkata ia cukup bermakna kerana Anita sendiri berkongsi perkembangan hidupnya selepas 12 tahun menghilangkan diri.

Menurut Slen dia diberitahu, Anita turut menyangkal dakwaan dirinya kini sedang s4kit dan sudah bercer4i dengan suaminya iaitu Mahathir Abdullah.

“Perbualan kami singkat sahaja dan saya juga tidak terlalu banyak bertanya kerana mahu menjaga privasi Anita.

“Apa yang boleh saya katakan cerita yang orang perkatakan tentang Anita sebelum ini seperti dia s4kit, sudah meningg4l dunia dan bercer4i adalah tidak benar.

Suara Anita masih seperti dahulu. Dia seorang yang ceria seperti mana yang saya kenali dahulu

SLEN FADZIL

PENULIS LIRIK

“Ketika dia hubungi saya, suaminya ada bersama. Anita sebenarnya sedih apabila ada yang katakan dia sudah meningg4l dunia,” katanya ketika dihubungi mStar.

Sebelum itu, Slen menerusi Instagram memberitahu dia dihubungi oleh penyanyi itu pada 7 Syawal lalu.

“Lepaslah rindu selama 12 tahun tidak bersembang. Ternyata segala gosip tentang mereka selama ini berhubung keuzuran dan perpisahan adalah tidak benar.

“Kita biarkan mereka berdua hidup tenang di luar negara, horm4ti privasi mereka dan semua move on dengan ceria,” tulisnya.

Meskipun sudah lama tidak berhubung, Slen berkata percakapan dan perbualan penyanyi berusia 70 tahun masih sama seperti dahulu.

Malah, Anita juga masih mengikuti perkembangan semasa dunia hiburan di Malaysia menerusi perkongsian rakan-rakan di sini.

anita

Anita menghilangkan diri dari industri seni sejak 2011.

“Suara Anita masih seperti dahulu. Dia seorang yang ceria seperti mana yang saya kenali dahulu.

“Anita tidak lagi menyanyi sekarang ini dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Dia banyak menghabiskan masa dengan aktiviti yang disukainya seperti berkebun di rumah.

“Tapi di mana dia tinggal pun saya tidak pasti. Dia dan suaminya suka mengembara, jadi tak tahu di mana mereka tinggal sekarang ini,” jelasnya.

Untuk rekod, Anita bersama suaminya Mahathir menghilangkan diri pada tahun 2011 dan dikhabarkan berhijrah ke Las Vegas, Amerika Syarikat.

Usaha wartawan hiburan menjejaki Anita dan suaminya tidak berjaya kerana sehingga kini tiada sebarang petunjuk di mana mereka menetap.

Bukan itu sahaja, beberapa cerita tentang penyanyi itu sakit turut menjadi perbualan apabila ada yang ternampak dia menjalani raw4tan di Kuala Lumpur dan Singapura sebelum ini.

Sumber : mStar

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://bartasangbad.site/