‘Mak Bapak Sy Tak Ajar Saya Jadi Macam Ni’ – Pngakuan Mngejutkan Zamani, Terjrumus Sejak Sekolah Lagi – Lubuk Viral

” Saya terjerumvs sejak di bangku sekolah lagi…”

Demikian pngakuan vokalis kumpulan Slam, Zamani yang membuat pend.ed4han berani apabila mengaku terj3bak dengan penyaIahgunaan d.ad4h sejak di bangku sekoIah.

Pengakuan tersebut dibuat Zamani secara ekslusif menerusi program sketsa dan bual bicara komedi, Rumah No. 107 Musim Kedua yang bersiaran pada Jumaat, 11 Jun lalu.

Menurut Zamani, 50, beliau terj3bak dengan naj1.s d.ad4h adalah satu kesiIapan terbesar yang dilakukan dalam hidupnya.

Luahnya lagi, andai waktu boleh diputar dia mahu memohon maaf kepada ibunya kerana telah memaIukan nama keluarga dan mahu mencivm tapak kaki wanita yang disanjungi itu.

” Saya terus-terang cakap…Saya terjerumvs dengan d.ad4h sejak di bangku sekolah. Semua d.ad4h daripada yang kurang kuat sampailah yang paling kuat semua saya dah…

” Andai dapat diputarkan waktu, kalau arwh ibu saya masih hidup…saya mahu memohon maaf, mohon ampun kepada dia kerana telah mem4Iukan nama keluarga.

” Saya nak civm tapak kaki dia. Kalau dia masih ada, saya maIu dengan dia, saya ros4kkan diri saya sendiri. Keluarga saya orang baik-baik.

” Mak bapak saya tak ajar saya jadi macam ni.

” Mereka dah didik saya dengan baik tetapi saya yang tersasar. Saya tidak pernah menyaIahkan kawan-kawan atau orang lain sebab memang kehendak saya,” katanya.

Selain itu Zamani turut berkongsi mengenai pnyakit tuIang blakang dihadapinya yang juga berpunca daripada d.ad4h.

Februari lalu, media melaporkan keadaan Zamani yang mengalami mas.alah skoI.iosis atau tula.ng belakang melngkung dan terpaksa menghentikan raw.atan pnya.kit itu buat sementara berikutan kos raw.atan yang tinggi.

Ketika itu Zamani berkata, pendapatannya terjejas berikutan penularan C0V!D.19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berkata, untuk beberapa sesi rawatan mengurut dia perlu mengeluarkan kos di antara RM3OO hingga RM4OO.

” Buat masa ini saya berhenti dulu. Namun, kalau rasa sak1t sangat saya buat urutan sendiri seperti yang diajarkan.

” Hidup memang ada fasa-fasanya dan kita kena lalui apa yang berlaku sekarang,” katanya kepada HarianMetro pada Februari lalu.

Penyanyi kumpulan Slam ini mengakui kehidupannya agak terkesan dan hanya berbelanja untuk perkara yang perlu saja.

Zamani tak kisah mohon bantuan kerajaan

Dalam laporan yang sama, Zamani tanpa berselindung turut mengakui membuat permohonan bantuan untuk golongan B40 seperti yang ditawarkan kerajaan.

” Apa nak dimaIvkan kerana artis juga perlukan pendapatan. Pada saya tiada salahnya perkara ini.

” Tidak ada apa yang hendak dimaIvkan kerana semua orang terkesan sekarang. Semata-mata nak elak maIu, tapi hidup susah pun tak guna juga.

” Apapun, terpulang kepada cara masing-masing dan saya tak maIu untuk mengakui perkara ini. Lagipun saya dah pernah rasa susah dulu,” katanya.

Zamani berkata, dia juga merancang memohon menyertai Program Hiburan Dari Rumah (HDR) dengan bayaran sebanyak RM5,OOO menerusi Pakej Rangsangan Industri Kreatif Malaysia (Prisma).

” Dah ada peluang pasti saya tak nak ketinggalan untuk ambil. Kita pun tak boleh buat apa-apa dan ini peluang untuk cari pendapatan. Rasanya benda ini bagus untuk golongan penyanyi dan pemuzik,” katanya.

Zamani berkata, dalam masa sama tidak berpeluk tubuh mengharapkan bantuan semata-mata kerana tetap berusaha mencari rezeki untuk keluarganya.

Pada 26 Februari ini dia akan beraksi di konsert virtual anjuran Boss Production Pte Ltd dari Singapura.

” Selain itu, saya juga keluarkan syampu jenama Salju yang dipasarkan menerusi platform ilike_global dan akan turut dijual di Shopee selepas ini.

Ini termasuk buku Hitam Putih Sebuah Autobiografi yang mengisahkan kehidupan saya juga dikeluarkan dan dijual menerusi platform kru2u.originals,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua projek ini dihasilkan oleh KRU dan buku berharga RM39.90 itu dicetak sebanyak 300 naskhah untuk edisi pertama.

Dia juga bersyukur kerana setakat ini buku itu menerima sambutan menggalakkan.

” Sekarang kami dalam proses menerbitkan audio untuk bacaan buku ini. Mereka yang malas membaca atau tiada masa untuk membaca boleh mendengarnya dalam format itu pula.

” Saya buat semua ini tapi hasilnya belum nampak. Ketika PKP saya kena buat pelbagai kerja. Kalau ada rezeki Allah nak bagi, jadilah. Kalau tidak, kita hanya perlu mencuba dan selebihnya serahkan kepada Allah,” katanya.

Sumber:gempak dan hmetr0

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://thebolalive.com/