“Sudah Terima ‘Tanda’” Syawal Paling Bermakna Buat Mas Idayu.- Lubuk Viral

Penyanyi dangdut terkenal, Mas Idayu mengakui sudah menerima ‘tanda’ dihantar oleh jejaka pilihannya yang juga merupakan penerbit eksekutif sebuah stesen televisyen, Muhammad Sufian Che Isa Ahad lalu.

Menurut Mas Idayu, tanda itu diberikan sejurus ahli keluarga kedua belah pihak bertemu bagi perbincangan lanjut menjelang hari bahagia mereka.

“Baru beberapa hari pihaknya hantar tanda. Bukanlah bertunang atau merisik. Sesi tersebut lebih kepada saling mengenali keluarga dan dia hadir sekali memberikan ‘tanda’.

“Perjumpaan dilakukan di kediaman keluarga saya. Kiranya inilah Syawal paling bermakna untuk saya kot. Tarikh nikah sudah pun ada, cumanya kami tunggu masa sesuai untuk kongsikan.

“Tarikh Nikah Dah Ada, Inilah Syawal Paling Bermakna” - Mas Idayu Bahagia, Pihak Lelaki Siap Hantar ‘Tanda’

“Alhamdulillah semuanya dipermudahkan. Jujurnya saya pun tak menyangka dia ada memberikan tanda untuk hubungan kami.

“Apa yang Sufian berikan, biarlah rahsia dulu. Nanti saya akan beritahu dan kongsikan di media sosial,” katanya kepada Gempak.

Mas Idayu ditemui pada sidang media program baharu Astro, Karaoke Superstar bertempat di The Gardens Theatre, Kuala Lumpur pada Isnin.

Mengulas mengenai perkahwinannya, Mas Idayu atau lebih popular dengan panggilan mummy ini juga menjelaskan persiapan tersebut sedang berjalan.

“Persiapan sudah pun 70 peratus, hanya tinggal untuk pilih lokasi dan beberapa perkara lain. Ikutkan perancangan setakat ini, kami akan buat majlis berinai dan khatam Al-Quran.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Media Hiburan (@mediahiburanofficial)

“Insya-Allah, majlis nikah dilangsungkan pada pagi dan resepsi pula akan berjalan pada sebelah malamnya,” katanya.

Mas Idayu atau nama sebenarnya, Mas Idayu Mesnun dan Sufian merancang untuk melangsungkan perkahwinan mereka pada September depan.

Dalam perkembangan lain, Mas Idayu merupakan juri tetap untuk Karaoke Superstar bersama Erra Fazira.

Malah Mas Idayu juga bakal muncul dengan produk penjagaan wajah tidak lama lagi.

Mummy Dah Happy! Mas Idayu Nikah Penerbit Eksekutif September Ini!

Penyanyi dangdut terkenal Mas Idayu memaklumkan bakal mendirikan rumah tangga bersama lelaki pilihannya juga penerbit eksekutif di sebuah stesen televisyen, Muhammad Sufian Che Isa pada September depan.

Kata Mas Idayu, dia dan Sufian sudah saling mengenali sejak program Mentor 3 pada 2008 dan baru menjalin hubungan serius sejak beberapa bulan lalu.

“Sejujurnya saya sendiri tidak menjangka akan melalui fasa ini sekali lagi. Apatah lagi selepas 15 tahun hidup sendiri. Cuma dua tahun kebelakangan ini saya memang berdoa agar dipertemukan jodoh yang baik.

“Dalam diam siapa sangka jodoh saya dalam kalangan orang yang selalu bekerjasama. Dari hanya usikan rakan-rakan pada program Lagu Cinta Kita (LCK) tahun lalu membawa kepada hubungan yang serius.

“Peserta LCK yang tak kahwin, akhirnya kami pula yang bakal berkahwin. Inilah yang dikatakan jodoh. Doakan semoga perancangan kami dipermudahkan,” katanya.

Mas Idayu ditemui pada majlis berbuka puasa dan infaq Ramadan Dapur Pasak & Amaris di Heritage Chicken Rice, Taiping, Perak pada Sabtu.

Berkongsi lanjut mengenai hubungan mereka, Mas Idayu juga juri tetap program TV berkata Sufian sudah datang berjumpa kakak sulungnya.

“Tidak ada istilah dia melamar saya pun. Kami masing-masing faham isi hati. Dia terus cakap nak jumpa keluarga saya yang kebetulan datang dari kampung.

“Cantik! Nampak Lembut, 10 Tahun Lebih Muda” - Mas Idayu Tampil Berhijab, Netizen Doa Semoga Istiqamah

“Tentu saja saya gembira. Bukan kerana nak kahwin, tapi lebih pada saya dipertemukan dengan lelaki yang boleh menjaga saya. Malah, anak saya juga yang aturkan tempat untuk kami berjumpa empat kali.

“Kalau nak bercakap soal persiapan, sekarang ini sudah 30 peratus siap. Tempat pula ada beberapa, tinggal nak pilih saja,” katanya.

Terdahulu, Mas Idayu juga penyanyi lagu Robek Hatiku pernah berkahwin dengan pelakon Aman Graseka pada 1997 dan bercer4i pada 2006.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang anak perempuan Nur Dayini Asyiqa yang kini berusia 25 tahun.

Sumber : Gempak

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://liveconnection24.com/