“Anak Kata Nak Balik Terus..”- Ayah Seb4k, Dedah Kata2 Akhir Arw4h, Rupanya Dah Beri Petanda – Lubuk Viral

Rentetan insiden membabitkan lima sekawan pada awal pagi tadi, bapa kepada salah seorang pelajar berkesempatan berkongsi kata-kata terakhir arw4h anaknya sebelum dia berangkat pulang ke kampus.

“Arw4h kata nak balik terus”

Menurut Halimi Ali Yahad yang juga merupakan bapa kepada arw4h Iqbal Hasnun, anaknya ada memberitahu bahawa kepulangannya ke universiti kali ini adalah yang terakhir.

Kata-kata diungkap oleh anak sulungnya itu kepada bapa saudara beberapa sebelum kembali ke universiti untuk menyambung sesi pengajian.

“Arw4h katakan yang dia nak balik (USAS) terus, kalau tinggal pun tinggal terus (selama-lamanya).

Selalu bagi nasihat dekat adik2

Berkongsi perwatakan arw4h Iqbal, Halimi berkata arwah seorang yang suka memberi nasihat kepada tiga orang adik dibawahnya selain meminta agar mereka sentiasa menjaga kesihatan.

Seloroh arw4h, dia enggan adik beradik yang lain mengikuti jejaknya yang dahulunya kerap berulang aling ke hospital.

“Dia juga kerap memberi nasihat kepada adik-adiknya supaya sentiasa menjaga diri dan kesihatan dengan baik tanpa perlu berulang-alik ke hospital sepertimana dia lalui sewaktu kecil dahulu.”

“Kami sekeluarga reda”

Walau bagaimanapun, dia akui reda dengan ketentuan yang menimpa anak lelakinya.

Selain itu, turut menganggap arw4h pulang dalam keadaan masih muda tanpa banyak d0sa seperti dirinya.

“Saya dan isteri cari maklumat menerusi page viral di Facebook dan jumpa gambar-gambar mengenai kem4langan itu.”

“Walaupun sed1h kehil4ngan anak, kami sekeluarga reda dan anggap arw4h pulang dalam keadaan masih muda tanpa banyak d0sa seperti kita.

Polis telah menahan pemandu treler yang terbabit kema.langan menyebabkan lima individu ren.tung di KM 245.2 Lebuhraya Utara Selatan arah utara, Kuala Kangsar tengah malam tadi.

Menurut laporan Kosmo! Online, Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, suspek berusia 28 tahun itu ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Permohonan reman ke atas lelaki itu akan dilakukan di Mahkamah Majistret Kuala Kangsar hari ini,” katanya hari ini.

Mior Farid berkata, siasatan awal mendapati kemalangan itu melibatkan kereta Honda City dinaiki lima individu yang juga pelajar Universiti Sultan Azlan Shah (USAS) dengan dua treler bermuatan mozek serta besi pagar

Difahamkan, treler muatan mozek dipandu lelaki berusia 37 tahun berada di lorong kanan, diikuti dengan kereta m4ngsa kerana lorong kiri laluan ditutup untuk penyelenggaraan jalan.

“Treler muatan mozek dan kereta itu dipercayai memperlahankan kenderaan sebelum sebuah treler muatan pagar besi tidak sempat membrek lalu merempuh belakang kereta tersebut.

“Ia menyebabkan treler muatan besi pagar itu menyeret kereta mangsa ke hadapan sehingga melanggar bahagian belakang treler muatan mozek,” ujarnya.

Jelas beliau, kereta mangsa terbakar dimana pemandu serta empat penumpang telah terse.pit dan tidak sempat menyelamatkan diri.

Sumber: redaksi

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber:RK