Balik Ziar4h Kvbur, Apa Yg Berlaku Kepada Kereta Mereka Buat Lelaki Ni Terduduk – Lubuk Viral

Seorang pemilik syarikat warga tempatan kehilangan wang persiapan untuk Aidilfitri berjumlah RM6,500 dalam kejadian pec4h kereta ketika sedang menziarahi Tanah Perkubur4n Islam Lipat Kajang di sini pada Jumaat.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Cha Hoong Fong berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika m4ngsa yang juga warga emas berusia 61 tahun meletakkan kenderaan jenis Toyota Estima yang dipandu lebih kurang 100 meter daripada petak kubvr yang diziarahinya.

“M4ngsa kembali ke kenderaannya kira-kira jam 9.30 pagi dan mendapati cermin bahagian pemandu telah pecah.

“Mangsa bagaimanapun tidak mendengar bunyi penggera kereta dan dipercayai pintu kereta tidak dibuka,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.

Beliau berkata, ketiadaan kamera litar tertutup (CCTV) menyukarkan siasatan tetapi menurut anak m4ngsa dia terlihat seorang lelaki dalam keadaan mencurigakan berlegar-legar di sekitar lokasi tersebut sebelum kejadian berlaku.

“Anak m4ngsa melihat susp3k berpakaian baju T lengan pendek dan berseluar pendek. Pengecaman berdasarkan tangan yang berkulit gelap.

“Susp3k dipercayai seorang lelaki tempatan menunggang motosikal kuning jenis Yamaha RXZ tetapi tidak dapat dipastikan nombor pendaftaran,” katanya.

Katanya, barang yang dicuri ialah sebuah beg galas mengandungi kad pengenalan, lesen memandu, kad bank, buku cek milik syarikat dan wang tunai berjumlah RM6,500 milik m4ngsa.

VIDEO:

Sebahagian netizen turut menyatakan, ada juga pencvri yang sudah target di kawasan-kawasan terpencil seperti rumah ibadah dan tanah perkubvran kerana selalunya orang ramai akan meninggalkan beg di dalam kenderaan.

Netizen juga mendoakan agar mangsa boleh mendapatkan semula dokumen-dokumen penting tersebut dan pihak polis dapat mengesan pelaku terbabit secepat mungkin untuk dikenakan tindakan yang setimpal.

Sumber : Sinar Harian

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/