[VIDEO] Alhamdulillah… Seb4k tengok Vicha akhirnya dapat peluk anak-anak selepas dua tahun tak jumpa

DUA tahun tidak pulang ke Indonesia akibat C0v!d.19, pelawak Vicha akhirnya dapat memeluk tiga anaknya yang datang ke Malaysia untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Vicha, 34, berkata, dia akan menggunakan tempoh 10 hari anak-anaknya di sini dengan menghabiskan masa bersama dan bercuti.

Dia juga teruja dapat menyediakan juadah berbuka dan sahur untuk anak-anak sepanjang beberapa hari baki Ramadan.

“Kali terakhir saya berjumpa anak-anak adalah dua tahun lepas sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan. Memang gembira sangat akhirnya dapat berjuma depan mata dan memeluk mereka.

“Selain bakal menyambut raya bersama, kami rancang untuk pergi bercuti. Tidak kisahlah ke mana pun mereka nak pergi, yang penting kami dapat bersama.

“Anak-anak juga dah request nak makan wantan bakso. Walaupun menu tersebut senang didapati di sana (Indonesia), tetapi mereka mahu merasa air tangan saya sendiri,” katanya ketika dihubungi mStar.

vicha 2

Suami dan anak lelaki Vicha juga teruja dapat bertemu tiga anaknya lain.

Vicha mempunyai tiga orang anak hasil perkahwinan terdahulu iaitu Aurel Angelina Khezy, Listy Arum Tresnasih dan Michelle Averina Chalista.

Kesemua mereka tinggal bersama keluarga Vicha di Bandung, Indonesia.

Pada Ogos 2018, Vicha kembali mendirikan rumah tangga dengan seorang lelaki Nigeria bernama Johnson dan dikurniakan seorang anak lelaki iaitu Michael Trevor Ayomide.

Selain itu, Vicha berkata, ini juga menjadi kesempatan terbaik untuk anak-anaknya berjumpa adik mereka yang sudah berusia dua tahun kerana sebelum ini hanya berhubung menerusi panggilan video.

Sekarang masih lagi dalam proses menguruskan segala dokumen. Saya mahu semuanya selesai dahulu agar perjalanan mereka ke sini nanti lebih lancar

VICHA

PELAWAK

“Walaupun anak-anak sudah saling kenal sebelum ini, namun mereka hanya melihat wajah apabila kami berhubung menerusi panggilan video.

“Selepas berjumpa mereka sangat teruja dan banyak menghabiskan masa bermain bersama. Saya juga ingatkan anak-anak ’no handphone’ supaya mereka dapat menikmati masa yang ada ini,” ceritanya.

Sementara itu, Vicha memberitahu perancangan membawa tiga orang anaknya untuk terus menetap di sini masih lagi dalam proses pengurusan dokumen.

Dia berharap perkara tersebut dapat diselesaikan dengan segera agar mereka boleh kembali hidup bersama.

“Dah lama saya rancang untuk bawa anak-anak ke sini. Sekarang masih lagi dalam proses menguruskan segala dokumen. Saya mahu semuanya selesai dahulu agar perjalanan mereka ke sini nanti lebih lancar.

“Anak-anak semestinya tidak ada masalah untuk berpindah dan memulakan kehidupan di sini. Mereka sering bertanya bila akan dapat tinggal bersama,” ujarnya.

Komen :

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Mstar