(VIDEO) “Apsal Hala Rumah Aku?” – Lelaki Mengamuk Dekat Jiran Sebelah Gara-Gara CCTV ‘Pandang’ Rumahnya – Lubuk Viral

Kebanyakan rumah di kawasan perumahan kini telah dilengkapi dengan kamera litar tertutup (CCTV) bagi tujuan keselamatan untuk merakam segala aktiviti kecurian atau kem4langan yang mungkin berlaku.

Namun, baru-baru ini tular di media sosial mengenai sebuah video yang memaparkan seorang lelaki mengamvk terhadap jiran sebelah rumah gara-gara pemasangan CCTV yang tertumpu di rumahnya.

Dalam video berdurasi 2 minit 523 saat itu, lelaki itu telah menyer4ng rumah jirannya itu pada waktu malam dan memaklumkan bahawa dia tidak suka akan CCTV yang dipasang asyik ‘menghala’ ke kediamannya.

Hampir saja bertvmbuk, ketegangan antara kedua-dua pihak itu akhirnya reda setelah jiran-jiran lain datang untuk menenangkan keadaan.

Meninjau ruangan komen, rata-rata netizen berasa hairan mengapa lelaki tersebut begitu marah memandangkan CCTV itu dipasang hanya untuk tujuan keselamatan bersama.

Kalau aku dah berterima kasih pada jiran, dah tak perlu keluar duit pasang CCTV, sama-sama jaga keselamatan. Benda boleh bincang.

Namun ada juga yang beranggapan lelaki itu inginkan privasi dan merasakan jirannya itu patut mengubah kedudukan CCTV terbabit demi kebaikan bersama.

“Rumah ni privasi, ada anak dara atau isteri jemur baju je, aurat. Ada CCTV boleh zoom dan ikut pergerakan, memang tak selesa.” tegur seorang netizen di bahagian komen.

Komen : 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://beautifulnara.com/