Netizen tak sengaja b0ngkar perangai sebenar peguam Siti Bainun bila dia menang & kalah – Lubuk Viral

Peguam Siti Bainun ‘koy4k’ dengan kecam4n netizen “Dah tanya ke both side, sebab tu jangan sibuk hal orang.

Kita sepatutnya matang menggunakan sosial media, kalau kecam tanpa tahu isi kes u dapat apa? Confirm masuk syurga ke?”- peguam

Sejak kebelakangan ini isu penderaan adik Bella kembali hangat dibincangkan di sosial media yang melibatkan pengasas rumah bonda Siti Bainun.

Kejadian yang dilaporkan terjadi sejak setahun yang lalu membangkitkan rasa marah orang ramai terhadap pengasas rumah bonda tersebut yang melakukan kezaliman terhadap seorang kanak-kanak OKU hingga kini.

Baru-baru ini saksi menyatakan bahawa Adik Bella dicili, disimb4h air panas dan diikat oleh manusia durjana ini sebelum tular satu gambar Siti Bainun bersama beberapa orang peguam yang menimbulkan pelbagai spekulasi dalam kalangan netizen..

Di sosial media, netizen mengutuk sekeras-kerasnya terhadap peguam-peguam yang bersama Siti Bainun dan mereka disifatkan seperti manusia yang tidak berh4ti perut demi duit kata netizen.

Tak tahan dengan kecam4n itu, seorang peguam Siti Bainun tampil memberikan penjelasan mengenai foto tersebut bagi menepis spekulasi yang dibuat netizen menerusi akaun sosial medianya.

“Masih Terlalu Awal Untuk Kata Itu Ini..” – Penjelasan Pegvam Siti Bainun Undang Kec4man Netizen

Sedia maklum, kes penderaan terhadap adik Bella masih dibawah siasatan pihak berkuasa tempatan dan sedar akan kemar4han orang ramai kerana menyebelahi pihak pemilik Rumah Bonda, Siti Bainun, peguam Hafidzah Hassan tampil beri penjelasan lanjut di Instagram, baru-baru ini.

Menurut beliau, mereka lebih memilih untuk mempercayai versi klien dan hanya mahu tunggu keputusan yang dibuat dari pihak mahkamah saja. Malah berkata masih terlalu awal untuk orang ramai untuk berkata apa-apa.

Jadi kadang-kadang kita tak berada dalam mahkamah jadi apa yang dilaporkan tak dapat nak saksikan secara langsung. Jadi untuk sekarang, masih terlalu awal untuk kita kata itu dan ini terhadap siapa-siapa.

Sudah semestinya penjelasan yang dibuat oleh peguam tersebut tidak diterima baik daripada netizen dan rata-ratanya meminta agar Hafidzah kalah dalam kes adik Bella ini.

Dalam kata-kata terakhir peguam itu di dalam video yang dimuat naik, dia berharap agar pihak yang benar akan terbela di dalam kes yang sedang berlangsung ini.

Lihat Video:

Dalam pada itu, aktivis Aliff Ahmad tampil menjawab beberapa persoalan dari peguam tersebut mewakili netizan

PEGUAM INI AJAR RAKYAT MARHAEN CARA SOKONG ADIK BELLA?

1. Tanya both side.

Mungkin peguam ini telah bertanya kepada adik Bella, saksi-saksi, dpp, polis-polis, dan kami juga.

2. Hal Bella takda kena mengena dengan kita.

Benar kita tidak punya talian darah dengan adik Bella, tapi kita punya talian kemanusiaan.

3. Kita sokong tak bertempat.

Kita rakyat marhaen sokong cara marhaen di luar. Kita tidak melompat dan bertempik dalam mahkamah.

4. Sokong adik Bella diam-diam.

Perlembagaan kita menghalang kita untuk bersuara ke? Agama kita suruh tegur dengan tangan, lidah dan selemah-lemah iman dengan hati.

5. Peguam adalah wakil kepada client.

Ya, itu sebab peguam tak boleh nak keluarkan kenyataan client orang lain dalam sosmed.

Betul tak kawan-kawan?

KREDIT: Aliff Ahmad

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : trending sgt