“Hafidzah tak bela Bainun” – Kakak peguam pertahan adik ‘dibasuh tervk’ netizen! – Lubuk Viral

Sepanjang minggu lalu sehingga ke hari ini, media sos1al peguam, Hafidzah Hassan dibanj1ri dengan pelbagai krit1kan dan kec4m4n oleh net1zen kerana mempertah4nkan orang kena tudvh (OKT), Siti Bainun.

Tidak terhenti di situ, kontr0versi yang dicetvskan oleh peguam tu1ar itu makin memuncak apabila tvlar beberapa kepingan gambar dan video TikTok yang dimuat naik olehnya.

Bagaimanapun, seorang kakak kepada peguam tersebut memuat naik satu kenyataan di laman Facebook miliknya dengan mempertahankan t1ndakan adiknya itu.

Dia yang dikenali sebagai Nurul Hayati Hassan tampil mengulas tudvhan l1ar yang dilemp4rkan oleh net1zen kepada Hafidzah adalah tidak wajar .

Ini kerana adiknya itu hanya menjalankan tugas sebagai seorang peguam sahaja, bukannya bersvbahat dengan pengasas Rumah Bonda tersebut.

Selain itu, dia ambil maklum bahawa ramai ingin mengetahui kebenaran disebalik pender4an adik Bella, namun ia bukanlah melalui media sosial.

Katanya, hanya keputusan daripada pihak mahk4mah saja yang boleh dipercayai.

Ia dikatakan sedemikian kerana kemungkinan saksi ‘bertukar cerita’ kerana Siti Bainun sendiri meng4ku tidak bersalah sepanjang sesi perbicaraan itu berlangsung.

“Bainun kata dia tak der4, saksi asyik bertukar cerita, ada orang yang mengambil sebelah cerita sahaja tanpa bercerita bukti mahkam4h juga tidak membantu.

“Semua orang NAK TAHU siapa buat bella. Tapi proses und4ng und4ng perlu dilalui. Pengesahan siapa pelaku, siapa terlibat perlu dibuat. Kalau tidak, kat mana keadilan tu?

Walau bagaimanapun, kenyataan yang dikongsikan di laman Facebook miliknya itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata meminta kakak kepada peguam kontr0versi, Hayati untuk mendiamkan diri daripada mengeluarkan sebarang kenyataan.

Tidak kurang juga, ada yang mengatakan Hayati hendak menumpang populariti adiknya itu.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://www.jutawan.bbn.my/