Mahu keadilan, perjuang nasib Bella…TMJ Ded4h Jenis Bantuan Yg Di Tawarkan Secara Percuma – Lubuk Viral

SHAH ALAM – k3$ penderaan remaja orang kurang upaya (OKU) sindrom down yang dikenali sebagai Bella terus mendapat perhatian.

Terbaharu Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menawarkan khidmat peguamnya secara percuma bagi menjalankan arahan memerhati (watching brief).

Tunku Ismail berkata, beliau akan menghubungi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun berhubung tawaran tersebut.

Saya telah berhubung dan berbincang dengan peguam-peguam saya mengenai k3$ penderaan Bella.

k3$ ini sedang berjalan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan pihak pendakwaan kerajaan sudah memulakan perbicaraan terhadap OKT (orang kena tuduh) dalam k3$ ini, katanya menerusi hantaran di sosial media pada Sabtu.

Tambah Tunku Ismail, k3$ pendakwaan pada ketika ini melibatkan dua pihak iaitu pendakwa raya kerajaan bagi pihak kerajaan/awam dan peguambela yang dilantik untuk mewakili tertuduh (OKT)

“Saya akan menghubungi Menteri Pembangunan Keluarga, Wanita dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun dan menawarkan perkhidmatan peguam-peguam saya secara percuma untuk menjalankan arahan memerhati (watching brief) bagi pihak Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat untuk k3$ ini,” katanya.

Tawaran tersebut susulan isteri beliau, Che’ Puan Besar Khaleeda Bustamam dilapor sedia membantu Bella mendapatkan keadilan yang sewajarnya.

Che Puan Besar Khaleeda menerusi hantaran di Instagram miliknya memaklumkan sanggup melakukan apa sahaja untuk membantu remaja OKU itu.

Berikut reaksi netizan

“Alhamdulillah

Syukur kepada ilahi x terhingga.

Akhirnya ada jg org kuat ambik k3$ bella.

Semoga kemenangan berpihak kepada tuanku.Terbaiklah TMJ.Allahu Akbar !!!”

“Alhamdulillah terima kasih Ya Allah krn hadiri seorg yg perihatin dan penegak keadilan..semoga dipermudahkan segala urusan dan menang k3$ kpd adik bella.. Terima kasih TMJ semoga Allah shj yg mmpu mmbalas jamu tuanku..Aamiin”

Sumber: Twitter HRH Crown Prince of Johor

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :  http://trendingsangat.pw/