Anak angkat ‘celah’ mana? Nurulhidayah jawab tuduh4n Siti Bainun dilindungi Ahmad Zahid

KECOH di media sosial mengenai dakwa4n yang mengaitkan tertuduh dalam kes pendera4n remaja perempuan sindr0m down bernama Bella dengan ahli politik.

Tersebar gambar tertudvh, pengasas Rumah Bonda yang menempatkan Bella iaitu Siti Bainun Ahd Razali bersama keluarga Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Gambar tersebut menunjukkan Siti Bainun bergambar secara berkumpulan yang turut disertai Ahmad Zahid dan isteri, Datin Seri Hamidah Khamis.

Gara-gara foto yang tular itu, timbul dakw4an bahawa Siti Bainun merupakan anak angkat kepada Ahmad Zahid.

Susulan itu, anak kandung Ahmad Zahid, Datuk Nurulhidayah menafikan dakw4an tersebut, malah menegaskan bahawa dia sekeluarga juga menentang sekeras-kerasnya pendera4n ke atas remaja istimewa berusia 13 tahun itu.

tm bantu bella 2

Kes penderaan Bella menjadi perhatian rakyat Malaysia.

Nurulhidayah turut mempersoalkan sumber yang mengaitkan tertudvh dengan keluarganya.

“Buat yang provoke dan fitn4h. Cukup saya beritahu yang saya dan seluruh ahli keluarga menentang keras kes yang melibatkan pender4an ke atas Bella.

“Asal usul cerita yang mengaitkan kami dengan SB (Siti Bainun) pun saya tak pasti dari mana. Saya berdoa agar Allah mengampunkan dosa mereka yang memfitn4h dan menyebarkan fitn4h ini,” tulisnya menerusi satu posting di laman Instagramnya pada Sabtu malam.

Celah mana kami sekeluarga cover atau back up orang kena tudvh (OKT)?

NURULHIDAYAH

Menerusi ruangan komen, Nurulhidayah yang juga dikenali sebagai Kak Long menjawab satu pertanyaan netizen mengenai sama ada Siti Bainun merupakan anak angkat kepada bapanya berdasarkan foto yang tular.

“Kalau semua orang yang bergambar dengan abah (panggilan Ahmad Zahid) dan keluarga Kak Long ni ada kena-mengena ke?

“Anak angkat celah mana tu tanya diaorang. Sia-sia je depa (mereka) ni puasa,” katanya yang turut ke mahkamah bagi mengikuti kes Bella.

nurulhidayah siti bainun 6

Foto yang tular menunjukkan Siti Bainun (duduk, kanan) bersama Ahmad Zahid (tengah) dan isteri (duduk, dua kanan).

Dalam posting yang berasingan, Nurulhidayah turut membuktikan dirinya juga prihatin dan memperjuangkan nasib Bella sejak tahun lalu.

“Tiada siapa yang akan terlepas daripada undang-undang penderaan dan melindungi kes pender4an.

“Selama saya hidup saya dibesarkan dengan bapa saudara sindrom down (telah meninggal empat tahun lalu). Mereka bukan agresif. Mereka manja. Bella perlu dibela,” ujarnya.

nurulhidayah siti bainun

Nurulhidayah menyifatkan dakw4an mengaitkan Siti Bainun dengan keluarganya sebagai fitn4h.

Nurulhidayah juga mendedahkan sedutan klip audio yang didakw4nya merupakan perbualannya bersama bekas penghuni Rumah Bonda yang mend4kwa Bella diberi layanan burvk sehingga terpaksa minum air paip.

Susulan itu, Nurulhidayah menolak dakw4an keluarganya cuba melindungi tertvduh.

“Jadi celah mana kami sekeluarga cover atau back up orang kena tvduh (OKT)?

“Tak masuk akal. Tak pandai tak apa, jangan memandai-mandai,” katanya sambil turut bersedia untuk membantu dan bekerjasama membela nasib mereka yang terani4ya.

nurulhidayah siti bainun 7

Nurulhidayah menjawab persoalan netizen di ruangan komen.

Mengenai kes Bella, Siti Bainun, 30, mengaku tidak bersalah atas dua pertudvhan iaitu mengabai dan mengani4ya remaja perempuan itu sehingga menyebabkan m4ngsa mengalami keceder4an fizikal serta emosi.

Dia did4kwa melakukan perbuatan itu di sebuah kondominium di Wangsa Maju, antara Februari dan Jun 2021.

Pertuduh4n mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 yang membawa hukuman maksimum penj4ra 20 tahun atau denda RM50,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesal4han.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Mstar