Selepas Che Puan Khaleeda ikrar dapatkan keadilan buat Bella, giliran TMJ pula bersuara- Lubuk Viral

Kes pendera4n membabitkan remaja Sindr0wn D0wn yang dikenali sebagai Bella mendapat perhatian Che Puan Khaleeda Bustamam, isteri kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Che Puan Khaleeda menerusi hantaran di InstaStory, menzahirkan rasa simpati terhadap nasib Bella dan berikrar akan membantu remaja orang kurang up4ya (OKU) itu mendapatkan keadilan sewajarnya.

“Saya akan lakukan apa saja dengan kuasa yang saya ada bagi mendapatkan keadilan untuk Bella.

“Saya kec3wa dan letih melihat si pengecvt yang berfikir mereka boleh buat apa saja terhadap kanak-kanak terani4ya.

“Kamu boleh bersembunyi di sebalik tentera peguam tetapi karma akan hadir pada waktunya di dunia ini dan akhirat,” katanya.

Kes der4 terhadap Bella mendapat perhatian dan perdebatan di media sosial apabila ramai netizen berpendapat nasib malang menimpa remaja OKU itu seolah-olah tidak diperjuangkan.

Malah netizen juga mempersoalkan 10 peguam yang diupah mewakili Siti Bainun Ahd Razali dalam melawan seorang remaja OKU.

Dalam pada itu, TMJ juga menyatakan solidariti dalam kes melibatkan Bella

Berikut 5 Fakta Mengenai Siti Bainun, Tertuduh Dalam Kes #JusticeForBella

Hikmah di sebalik disahkan p00sitif C00VID-19, ada insan yang berjaya memb0ngkarkan segala-galanya termasuklah mengenai sikap sebenar Bainun, pengasas rumah kebajikan tersebut yang dikenali sebagai Rumah Bonda. Sejak tular kempen #JusticeForBella di media sosial sebagai tanda solidariti terhadap remaja istimewa ini, pelbagai kisah dan fakta disebalik identiti empunya nama sebenar Siti Bainun Ahd Razali.

Bukan Lagi Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang

Rata-rata netizen mendakwa bahawa Bainun merupakan Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang yang dilantik sejak tahun 2016 yang kemudiannya menawarkan diri sebagai calon Ketua Puteri UMNO Bahagian Ampang dan calon Parlimen Belia Malaysia pada tahun 2018. Menerusi carian terkini Murai.my, Bainun tidak menggalas jawatan berkenaan bagi sesi ini(2021).

Penerima Anugerah Tokoh Muda Puteri UMNO Malaysia

Untuk rekod, Bainun merupakan tokoh Puteri UMNO yang menerima Anugerah Khas Pergerakan Puteri UMNO dari bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada tahun 2016.

Najib Nafi Kenal Rapat Dengan Bainun

Susulan daripada pendedahan netizen mengenai Bainun merupakan penerima anugerah khas dari Najib pada 2016, bekas Perdana Menteri itu menerusi sebuah hantaran di media sosial menafikan bahawa beliau mengenali secara peribadi pengasas Rumah Bonda.

Rumah Bonda Pernah Mempunyai Kes Kemam4tian

Mungkin ada yang masih ingat akan kisah adik Adam, bayi istimewa yang telah meninggal dunia di Rumah Bonda pada 3 Mei 2020. Susulan daripada tularnya kes adik Bella, netizen menuntut agar kertas siasatan adik Adam dibuka semula kerana disyaki mempunyai kes yang mencurigakan.

Seperti perkongsian Fdaus Ahmad yang tular di laman Facebook, ramai yang terkejut melihat keadaan fizikal adik Adam ketika di awal kelahirannya sehinggalah meningg4l dunia.

Dalam hantaran Mohd Fadli Salleh pula, difahamkan Bainun tidak membenarkan post-mortem terhadap Allahy4rham dibuat.

Mas Ermieyati Ketepikan Persahabatan, Tuntut Keadilan

Seperti yang dipetik oleh Najib Razak, Datuk Wira Hajah Mas Ermieyati binti Samsudin menerusi hantaran di laman Facebook nya akui mengenali Bainun. Malah sebelum tularnya kes tersebut, Bainun ada menghubunginya dan memohon bantuan untuk kes anak di dalam jagaan Rumah Bonda.

Ketepikan soal persahabatan, Mas sebaliknya menyerahkan isu ini pada pihak berkuasa dan sekiranya didapati bersalah dia memohon agar pesalah tersebut dikenakan hukuman sewajarnya

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/