Kes L4nggar Budak Basikal Lajak Mer4gut 8 Ny4wa,Ini Ulasan Harith Iskandar Dan Permintaan Nya Kepada Ibubapa.Skali TMJ Tinggalkan Satu Komen Padu – Lubuk Viral

Kes l4nggar m4ti 8 remaja ber basikal lajak mendapat reaksi dari pelbagai pihak termasuklah pelak0n, pelawak dan pengacara, Harith Iskander yang mempers0alkan ke adilan di antara pemandu wanita dan 8 remaja basikal lajak yang telah m4ti akibat pemandu wanita itu.

@siewchin91 Mangsa keadaan???#samketing #justiceforsamketing ♬ Cinta Sampai Mati – Raffa Affar

“Tidak Faham Di Mana Terletak nya Keadilan”

Menerusi hantaran di Instagram, Harith menyata kan bahawa dirinya tidak memahami di manakah keadilan dan meminta 0rang ramai yang memahami dengan k3s tersebut untuk memberi penjelasan padanya bagaimana pemandu wanita itu didapati bersal4h.

“Minta maaf, Dalam 1su ini saya tidak faham di terletak nya ‘justice’ atau keadilan. Seberapa yang saya tahu dari lap0ran yang ada Cik Sam Ke Ting t1dak membawa kenderaan dengan cara ‘reckless’ atau cu4i. Minta t0l0ng siapa-siapa yang faham dengan k3s ini cuba terangkan bagaimana dia didapati bersal4h.?”-Harith Iskander

Tambahnya lagi, dia turut berpendapat kanak-kanak itu tidak sepatutnya keluar menunggang basikal dengan cua1 di atas jalan pada lewat malam.

“Bagi ibubapa m4ngsa. saya pun tidak tahu nak cakap apa. Netizen dah banyak cakap dah. Kanak-kanak tidak sepatutnya keluar menunggang basikal di atas jalan pada lewat malam.”-Harith Iskander

TMJ Beri Komen ‘Padu’

Hantaran yang dimuatnaik 0leh Harith mendapat pelbagai reaksi netizen termasuklah Tunku Mahkota Johor, TMJ, Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang turut memberikan pendapat di ruangan k0men.

Ibu bapa perlu bertanggungjawab dan mendidik anak-anak kita. Kepada pemandu pula mereka harus berhati-hati dan memperbaiki kesedaran mereka.”-TMJ

Dalam pada itu, TMJ turut berpendapat kanak-kanak itu t1dak seharusnya berada di situ dan meminta orang ramai untuk berfikir secara rasi0nal berdasarkan fakta dan bukan memberikan kenyataan mengikut trend.

“Kanak-kanak itu tidak sepatutnya berada di situ, saya setuju. Tetapi untuk mel4nggar 8 0rang kanak-kanak, bukan se0rang, apa yang anda akan gelar? ‘Memandu secara cu4i’.

Pada masa kini mengenai setiap 1su, semua 0rang merasakan keperluan untuk membela pihak yang menudvh. Bagaimana pula dengan m4ngsa? Siapa yang membela mereka? Berfikir secara rasi0nal dan bukan membuat kenyataan mengikut trend.”-TMJ

Dipetik dari lap0ran Harian Metro, Mahk4mah Tinggi memer1ntahkan kerani wanita dipenj4ra enam tahun dan did3nda RM6,000 kerana memandu secara melulu, hingga menyebabkan kem4tian lapan remaja berbasikal lajak, lima tahun lalu.

Resp0nden, Sam Ke Ting,27, turut diper1ntah menjalani hukvman enam bulan penj4ra jika tidak membay4r d3nda selain h1lang kelayakan memandu selama tiga tahun yang berkuatkvasa selepas selesai hukvman penj4ra.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Murai Via Resepi Merpati Puteh