Ini Kr0nologi Penuh Ke$ Mahkam4h Mawar Karim, Tak Bayar Hut4ng RM720ribu! – Lubuk Viral

Ahli perniagaan yang terkenal iaitu Mawar Karim berdepan bankr4p kerana dikatakan telah ingk4r dengan perjanjian dan tak membayar wang pinjaman.

Wang pinajaman itu bukannya sedikit malah ianya melibatkan sejumlah wang sebanyak RM720000.

Pinjaman berkenaan di buat kepada seorang sahabatnya juga yang bernama Nabil Mat Jahya.

Dari laporan portal Mstar, pinjaman berkenaan dibuat untuk tujuan modal memulakan business.

1) Kronolog1 ke$ ini, ianya bermula pada 7 Jun 2021. Mawar telah mem1njam wang dari Nabil.

2) Dari perjanjian bertulis di antara kedua pihak, Mawar sepatutnya membayar p1njaman berkenaan secara ansuran atau pun dalam jumlah yang penuh dalam tempoh yang dipersetujui iaitu selama tujuh bulan dari tarikh pinjaman dilakukan iaitu pada bulan Jun 2021.

3) Pihak pegvam yang mewakili Nabil iaitu Nik Zarith, kini dah lebih dari 10 bulan, dan Mawar Karim telah gag4l membayar dan selesaikan hvtang berkenaan.

4) Satu not1s tuntvtan pembayaran hvtang itu telah dihantar kepada Mawar namun sehingga kini masih lagi tiada sebarang jawapan.

5) Pihak Nabil Mat Jahya kemudian telah failkan tuntvtan saman di Mahkkkamah Seksyen Bangi, Selangor pada bulan Januari lepas.

“Pihak mahk4mah telah keluarkan penghak1man ingk4r kehadiran sebab tiada sebarang respon yang diterima dari Mawar.”

“Mawar hendaklah bayar semula wang yang telah dip1njam dan kami juga akan teruskan dengan proses garn1san iaitu tuntvtan pembayaran semula dari akaun bank milik Mawar.”

“Sekiranya jumlah wang dalam bank tak cukup, permohonan untuk pengisytiharaan bankrup boleh dilakukan termasuklah jualan lel0ng harta milik Mawar.”

6) Pegvam turut memberitahu, kali terakhir Nabil Mat Jahya dapat berhubung dengan Mawar ialah pada bulan Oktober yang lalu.

“Nabil ada cuba contact Mawar sebanyak beberapa kali namun tak ada maklum balas. Pihak Mawar kini boleh jawab secara terus atau boleh juga melalui lantikan pegvam kerana ke$ ini dah jadi kes mahkaaamah.”

Itulah ke$ Mawar Karim, iaitu bekas isteri kepada Fizo Omar. Mawar amat terkenal dengan jenama tudung miliknya iaitu tudung jenama Fareeda.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Mstar