Datin Alyah ded4h sebab kenapa dia terpaksa buat pembed4han bar1atric – Lubuk Viral

Isteri kepada Datuk Ramli MS iaitu penyanyi Datin Alyah telah mendedhkan dia baru saja melakukan satu pembed4han pada 21 Mac yang lepas.

Alyah telah menjalani pembed4han bar1atric svrgery iaitu pembed4han di kawasan yang melibatkan sistem pencernaan, terutama di bahagian pervt ataupun sekitar usvs.

Penyanyi ini berkata, dia lakukan lebih kepada untuk k3$ihatan bukannya untuk kecantikkan semata.

Alyah yang kini berumur 41 tahun mendedhkan bahawa dia mempunyai mas4lah g4strik yang agak tervk sebelum ini.

Malahan dia juga mengalami isv penambahan berat sebanyak 18kg disebabkan isv g4strik yang dihadapi.

“Kerana mas4lah g4strik, saya selalu makan tak tentu masa dan memang kerap makan. Jadi berat badan saya pun naik. Bila dah naik, saya rasa sukar untuk gerak, solat tidak selesa begitu juga masa nak menyanyi.”

“Saya berjumpa pakar bariatrik, Dr Mustafa Mohammed Taher, dan beliau cadangkan buat bar1atric svrgery.”

“Surgery ini bukan dapat atasi mas4lah g4strik saja, namun dapat kurangkan r1siko saya kena mas4lah k3$ihatan lain seperti kenc1ng man1s, d4rah t1nggi atau kolestrol di masa akan datang.”

“Saya buat untuk k3$ihatan, bukan untuk kecantikan, itu yang pertama. Dan apabila kita sihat, secara autom4t1knya kita akan nampak cantik, bukan kat luaran saja, tetapi juga untuk dalaman juga.”

Jelas Datin Alyah, dia telah menerima tajaan untuk melakukan surgery berkenaan.

“Saya bekerjasama dengan Dr Mustafa untuk didik dan jelaskan kepada umum tentang bariatric surgery ini bukan hanya untuk kecantikan semata.”

“Alyah baru habis buat pembedahan pada tarikh 21 Mac lepas dan kini masih dalam pemantauan dari segi k3$ihatan juga pemakanan oleh doktor pakar.”

“Nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Dr Mustafa yang banyak membantu sepanjang proses ini. Kalau ada sesiapa nak tanya boleh call Puan Rafeah di talian 016 2330678.”

Itulah kisah Datin Alyah melakukan bar1atric svrgery.

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Instagram Datin Alyah