Ramai Bakal B3nci Sangat Dengan Emma Maembong Dan Nadhir Nasar- Lubuk Viral

Mengang.kat tema pend.er.aan terhadap golo.ngan lela.i yang ja.rang didedahkan masyarak.at merupakan satu tugas yang berat.

Memandang is.u tersebut sebagai satu hal yang se.ma.kin merunc.ing, pengarah terkenal, Hadith Omar mengakui mem.ikul tanggungjawab yang berat untuk memapa.rkan ke.s pen.dera.an memba.itkan suami isteri kepada para penonton.

Foto: Kosmo

“Tema tersebut bukan genre kebiasaan yang saya sering pertontonkan kerana isunya sangat sensitif dalam kalangan masyarakat.

“Jarang kita mendengar kisah suami did.era dikongsi masyarakat kerana bagi mereka, perkara tersebut memalukan,” kata Hadith dalam sidang media virtual drama berkenaan baru-baru ini.

Bagi mendapatkan jalan cerita yang lebih realistik, Hadith juga banyak melakukan kajian tentang k.es-ke.s m.eliba.tkan ke.gan.san rumah tangga dan melibatkan fatwa dan hu.k.um..

“Naskhah ini mencabar kreativiti saya untuk memberikan paparan visual yang bersesuaian untuk tayangan pada bulan Ramadan. Kami juga lakukan kawalan supaya sesuai ditonton pada bulan mulia.

“Untuk hasilkan naskhah ini, saya tak boleh ambil mudah atau sambil lewa. Oleh itu, saya banyak membaca mengenai cerita alam perkahwinan yang dikongsi orang ramai.

“Drama ini untuk mendidik para penonton mengenai is. pen.eraa.n dalam kal.ngan suami isteri. Ke.gana.san buka.n sahaja boleh berlaku kepada si isteri tetapi juga suami, namun jarang diketengahkan,” tambahnya panjang lebar.

Sebagai pengarah, Hadith juga meluahkan rasa bertuah kerana diberi kesempatan untuk bekerjasama dengan barisan pelakon yang hebat dan berjaya menjiwai setiap watak dengan cemerlang.

“Untuk drama ini, penonton akan rasa san.gat ben.ci dengan watak Hawa lakonan Emma Maembong dan Erfhan yang dipegang oleh Nadhir Nasar.

“Kedua-dua watak ini merupakan pelaku ke.s pen.dera.an terhadap pasangan masing-masing. Penderaan yang mereka lakukan secara mental dan fizikal,” katanya lagi.

Sementara itu, pemegang watak utama iaitu Fikry Ibrahim yang menjayakan watak Adam berpendapat, k.es me.lib.tkan ke.gana.sa.n rumah tan.gga terhadap golongan suami sememangnya berlaku tetapi jarang diberikan pen.dedah.an.

“Sebagai seorang pelakon, i.u ini dik.upas untuk memberi kes.edar.an kepada para penonton bahawa bukan hanya isteri tetapi golongan suami juga turut did.er.a.

“Tanpa sedar, drama ini turut men.gang.kat subjek tentang i.su ke.saksa.maan ge.nder dalam kalangan masyarakat.

“Ramai yang berjuang untuk mendapatkan kes.amarat.aan gender tetapi realitinya kita men.ol.ak hal tersebut.

Sama juga seperti kes dera, banyak perhatian diberikan terhadap kes suami dera isteri tetapi apabila berlaku terhadap golongan lelaki, kurang pula diberikan berhatian,” ujarnya lagi.

Nusyuz Berkiblat Cinta yang mula bersiaran pada Ahad lalu pada pukul 9 malam menerusi saluran Astro Ria dibintangi Emma, Fikry, Nadhir Nasa dan Shaza Bae. -CARI

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Kosmo