[VIDEO] Baru Hari Pertama Berniaga Jadi Macam Ini…- ‘Allah Uji Tanda Sayang, Tetap Senyum’ – Lubuk Viral

Tradisi berkunjung ke bazar Ramadan bagi membeli juadah untuk santapan berbuka puasa bukan satu perkara yang asing.

Pelbagai juadah yang dijual oleh para peniaga menyebabkan para pembeli rambang mata dan kadang kala sehingga berlakunya pemb4ziran serta juadah tersebut akhirnya ‘dibuang’ ke dalam tong sampah.

Bagaimanapun, di sebalik ‘kerancakan’ tersebut seorang peniaga bazar Ramadan diuji apabila balang-balang air miliknya j4tuh ke lantai.

Baru hari pertama meniaga

Menerusi video pendek dikongsi oleh seorang pengguna TikTok, dikenali sebagai Adam memaparkan beberapa balang air miliknya pec4h dan perkara tersebut secara tidak langsung menyebabkan air yang disediakan tidak dapat dijual seperti biasa.

Ujar pemilik video ini lagi, barang-barang niaganya habis rosak namun dia masih bersangka baik dengan setiap aturan yang ditetapkan oleh Allah S.W.T.

Bercerita lebih lanjut, pemuda ini turut men3pis d4kwaan yang menyatakan video tersebut merupakan video lama dan turut menceritakan punca utama kejadian itu berlaku.

Video:

@adamhaqim98 Chill esok masih ada ? #Ramadhan #fyp #fypdongggggggg ♬ Sad Music – Max-Music

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen sempat memberikan kata-kata semangat kepada pemuda ini supaya terus cekal dan tidak berputus asa.

Komen netizen:

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Oh Bulan