“Kali ke-2 panggil nama dah, kali ke-3 dah ada…,” Bagi Semangat Pada Anak, Ini Cara Ozlynn Ajar Anak Puasa

Sebagai seorang ibu, pelakon Ozlynn memberitahu dia tidak memaksa anaknya untuk menjalani ibadah puasa sekiranya tidak berupaya untuk melakukan ibadah tersebut.

Ini berikutan kebahagiaan yang ditunjukkan mereka menjadi contoh yang baik kepada umum. Tak kurang hebatnya, didikan agama kepada anak-anak turut tidak diabaikan. Bahkan, ada yang terinspirasi dan kagum dengan cara didikan Ozlynn Wati dan Johan pada anak-anak mereka.

Terbaru, Perkongsiam Ozlyn tentang pengalaman dan cabaran mengejutkan anak-anak untuk bangun bersahur sekali lagi mencvri perhatian ramai.

Cab4ran utama kejut budak sahur adalah 1. selain dari kejut bangun dengan cara lembut, sentuhan mak atau ayah.. kali ke2 panggil nama dah, kali 3 dah ada tepukan di peha yek, kali ke4, guys bangun!! Dah nak azan!! 2. Pastikan anak2 cukup tidur supaya tak cranky masa sahur.. ehekkk ehekkk ehekkkk.. hat nih dia ehekk ehek kita berdehem jek.. berubah muka depa.

“3. Makanan sahur dah siap tersedia.. bebudak ni kan dorang even 1 minit pon sangat berharga waktu tidur dorang.. kadang kita kejut adik abg yang dah bangun amik kesempatan membuta balik.. alasan tunggu adik..

“So apapun yang penting peranan mak dan ayah tu sendiri.. kalau mak dok sediakan sahur ayah kena la bantu kejutkan anak2 suh depa basuh muka, gosok gigi.. dapat depa mandi awal pon bagus baru segar.. pas sahur takde la terus tidur.. standby subuh..

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania)

“Tapi tips yg paling berguna 3 minggu sebelum datangnya ramadhan, train la anak2 untuk berpuasa ok.. 1. Supaya perut depa x terkejut, 2. dorang dapat serasikan diri untuk bangun sahur.

” 3. Dh tak cranky so awal2 maybe ada yang puasa sekerat hari.. ujung2 sampai ramadhan trus boleh puasa dengan senang 4. Nanti bagi la reward untuk yang kecik2 rajin bangun puasa dan subuh untuk yang mane masih belum layak puasa. Takpe bagi je semangat.. nanti diorang jadi biasa.. tak larat jangan p4ksa yang penting ajar dan diorang pun ada usaha. Selamat mencuba ye!,” kata Ozlyn di ruangan kapsyen.

Dalam pada itu, perkongsian Ozlynn itu telah mendapat komen positif daripada peminat.

Bukan itu sahaja, rata-rata peminat juga memuji cara didikan Ozylnn terhadap anaknya.

Komen netizen:

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: instagram jozlynnhanania