Pensyarah Yg H1na Pelajar B40 di Uitm Sbb Tak Ada Laptop, Akhirnya Menerima P4dah – Lubuk Viral

Tular di laman sosial facebook dan twitter serta tiktok, rakaman video seorang tenaga pengajar did4kwa mengh1na seorang pelajar di dalam kelas online yang tidak mampu memiliki komputer riba sendiri.

Mengikut ciapan yang dibuat oleh seorang pengguna Twitter, professor tersebut merupakan pengajar di Uitm Perak Kampus Sri Iskandar.

“Tak semua orang lahir dalam keadaan yg terus senang. Bila ada sorang prof dari uitm perak kampus seri iskandar cakap mcm ni dekat kami ex-stud, kami semua masih rasa terh1na dan terkesan dari setiap kata kata dia. Korang nilai lah sendiri…”

Pensyarah mengh1na pelajar UITMPensyarah mengh1na pelajar UITMPensyarah mengh1na pelajar UITMPensyarah mengh1na pelajar UITM

Susulan penularan video tersebut, Mahasiswa Keadilan Malaysia menyeru Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengambil tindakan tatatertib terhadap tenaga pengajar tersebut.

Kenyataan Media – Untuk Siaran Segera: Prof. Dr. Ts. Roshana Takim Harus Dikenakan Tindakan Tatatertib

Kepada mana-mana pihak yang mempunyai maklumat berkenaan pelajar tersebut, sila hubungi kami segera. Terima kasih!

Pensyarah mengh1na pelajar UITMPensyarah mengh1na pelajar UITMPensyarah mengh1na pelajar UITM

Pensyarah mengh1na pelajar UITM

Bercakap berkenaan video itu, seorang pengguna facebook yang bernama Fazrina Muhamad Fahmi turut mengulas tentang perkara tersebut.

Ada sesiapa tau bagaimana saya nak hubungi student ni? PM saya pls

To Prof Roshana Takim , jika balasan kepada penghin4an itu tidak diterima oleh Prof sendiri, semoga Allah turunkan balasan kepada anak2 & cucu2 Prof satu hari nanti. I just hope u will live long enough to witness it

Insiden ini mengingatkan saya kepada kata2 seorang kenalan baru2 ni yang bercakap tentang MRSM, “kan MRSM bagi keutamaan kat B40, engkau tau la budak2 B40 ni macam mana.

Bukan pandai pun, tapi dapat MRSM sebab B40. Aku tak nak anak aku bergaul dengan budak2 mcmtu.”

Speechless masa tu, and speechless again today. 2022 dah, wujud lagi spesis2 sebegini

Sama2 kita jadikan pengajaran.

Be humble.Do good always.Be better, because we can

Pensyarah mengh1na pelajar UITM

Video berkenaan meraih hampir 700,000 tontonan dan 40 ribu retweet serta komen yang rata-rata mengec4m tindakan professor tersebut.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw/