Tawan hati si cilik sebelum nikahi ibunya… jejaka Chindian tak kekok jadi bapa tiri, sayang Cici macam darah daging sendiri

KEHADIRAN si cilik berusia lima tahun ini menjadi pengikat cinta antara seorang ibu tunggal dengan suami barunya.

Menurut Shehnaz Khan, 25, dia dikurniakan seorang puteri yang diberi nama Aurel Sophea atau Cici hasil perkahwinan pertama.

Berpisah dengan bekas suami pada tahun 2020, dia menjalani kehidupan sebagai ibu tunggal sebelum bertemu jodoh dengan Kevin Malek, 29, yang juga seorang lelaki berdarah campuran Cina dan India pada tahun lalu.

Senang disapa She, wanita berketurunan Malaysia dan Pakistan itu berkata, puteri tunggalnya menjadi sebab utama dia berani untuk bergelar isteri buat kali kedua.

“Suami (Malek) memang dah lama follow saya di Instagram sejak beberapa tahun lepas. Tapi dia tak pernah komen atau mesej, dia pun tahu masa tu saya masih dengan bekas suami.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Sehinggalah lepas bercer4i, saya ada buat soal jawab (Q&A) di Instagram. Jadi dia muncul di situ. Kami berkawan dari Instagram sampai beralih ke WhatsApp dan kemudiannya berjumpa.

“Masa mula kenal, saya maklumkan yang saya dah ada anak. Kalau dia nak terima saya, dia kena terima anak saya, kena ambil hati anak saya. Saya rasa tak semua lelaki boleh terima ibu tunggal dengan anak. Tapi Alhamdulillah sejak awal jumpa dia memang dah rapat dengan anak saya.

she 3

Cici yang kini berusia lima tahun.

“Di situ saya rasa gembira sebab dia layan anak saya macam anak kandung. Rasa bahagia, sebab budak kecil dia tak pandai men1pu. Kalau suka, dia betul-betul suka. Saya pula jenis tak suka bercinta lama-lama. Akhirnya kami berkahwin pada September 2021,” ujarnya kepada mStar.

Selain puteri tunggalnya yang memberi ‘lampu hijau’ terhadap perkahwinan keduanya, She berkata kedua-dua keluarga turut memberi sokongan penuh.

Saya buat video itu untuk buka mata orang di luar sana bahawa tak semua mak atau ayah tiri ni jah4t.

SHE

Malah katanya, dia bersyukur apabila perkenalan singkat itu berakhir dengan ikatan sah, sekaligus membuka lembaran baharu dalam kehidupannya.

“Perkahwinan pertama saya tak macam orang lain. Kami kahwin di luar negara, banyak konflik berlaku. Selepas bercerai, sudah tentu travma masih ada.

“Tapi bila jumpa suami kedua, saya yakin dengan keputusan ini. Tak salah untuk kita rasa disayangi, dihormati dan dicintai. Ketika ambil keputusan kahwin lagi, saya reda dengan jodoh ini.

she 4

She bersama suami dan anaknya.

“Keluarga restu, semua pun suka, jadi saya kata why not saya cuba sebab peluang tak datang banyak kali. Hati saya kuat berkata bahawa he’s the one. Jadi saya pun teruskan.

“Pada waktu itu, anak saya pun tak sabar nak dia (Malek) jadi daddy. Dia pun pandai ambil hati anak saya, memang mereka rapat macam bapa dan anak kandung,” ujarnya.

Dalam pada itu, She juga ada berkongsi video yang memaparkan keakraban suami serta anaknya menerusi aplikasi TikTok sehingga ia tular dan meraih pujian ramai.

she2

Cici sangat rapat dengan bapa tirinya.

Kata She, dia terharu dengan komen positif netizen termasuklah yang menitipkan doa buat dia sekeluarga.

“Sebenarnya saya dah lama upload video tu. Tiba-tiba ia viral. Saya main TikTok suka-suka, tiada niat nak viral. Lepas tu ramai yang mula komen positif. Alhamdulillah, saya sangat gembira.

“Saya bersyukur ada orang suka lihat kebahagiaan kami. Mungkin mereka dapat rasa apa yang kami rasa. Saya terharu terima doa orang ramai, harap doa mereka itu sampai dan saya pun doakan anda semua juga.

she 6

Pasangan ini dinikahkan pada September tahun lalu.

“Saya buat video itu untuk buka mata orang di luar sana bahawa tak semua mak atau ayah tiri ni jah4t. Masih wujud lelaki yang baik cuma kita kena pandai memilih.

“Saya juga nak tunjuk pada ibu tunggal di luar sana, percayalah bahawa masih ada lelaki yang boleh terima kita dan anak, bukan semata-mata nak diri kita saja,” ujarnya lagi.

Mengenai dirinya, She merupakan pengusaha produk jamu sejak lima tahun lalu.

Selepas meneroka pasaran Malaysia, She berkata dia kini dalam perancangan untuk membawa produknya ke Thailand dan Brunei, tidak lama lagi.

Komen : 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Mstar