Izara Aishah Tanya Cara Tegur Adik Beradik Yang Belum Tutvp Aur4t Ini Respon Neelofa – Lubuk Viral

Umum tahu, pelakon jelita, Izara Aishah merupakan rakan baik kepada selebriti terkenal, Neelofa sejak mereka berusia 15 tahun lagi. Lebih menarik lagi apabila kedua-duanya menyertai serta terpilih sebagai finalis program Dewi Remaja pada tahun 2009.

Menerusi video Live di Instagram yang dimuat naik semula oleh Ainun Umirah di TikTok, memaparkan kedua-dua selebriti tersebut membuat sesi perkongsian yang menarik perhatian netizen.

Macam mana tegur adik-beradik

Izara sempat bertanya kepada Neelofa mengenai cara untuk menegur adik-beradik jika mereka masih belum menutup aurat dengan memberi gambaran jika dirinya adalah adik kepada Neelofa, bagaimana selebriti berusia 33 tahun itu menasihatinya.

Macam mana Kak Lofa nak bagi nasihat kepada orang tentang aurat. Macam mana kalau saya adik awak yang belum tutup aurat lagi kan macam mana awak nasihatkan.

VIDEO:

Walau bagaimanapun, Neelofa mengakui bahawa dia berasa takut untuk menjawab soalan berkenaan kerana dirinya masih memiliki banyak kekurangan, namun dia hanya menekankan bahawa ia adalah perkara yang wajib dan tidak boleh dikompr0mi.

Alamak takutnya nak jawab soalan ni. Kalau i jawab tak betul nanti mesti ada yang kata ‘kenapa jawab macam ni’. Tapi kalau i ada adik, ye lah kita harus lah saling nasihat-menasihati even sekarang Lofa banyak adik. Kita tegur tapi kita tak ada lah perfect dan banyak kekurangan.

Kalau nak sebut tentang aurat ni, sebenarnya pasal aurat ni tak boleh nak bawa berbincang. Tak boleh minta kurang. Benda ini adalah suruhan Allah yang perlu kita ikut.

Komen Netizen:

Ada sesetengah orang kata, pakai tudung tapi bercakap kotor, perangai tak elok tapi sebenarnya letak tepi dulu benda-benda yang boleh diperbaiki tu dulu. Buat benda yang wajib apa yang Allah suruh.

Sehingga artikel ini ditulis, video berdurasi satu minit 50 saat itu meraih lebih 429 ribu tontonan dan mendapat lebih 45 ribu tanda suka di TikTok.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw/