Ashraf Muslim Kongsi Rahsia P0ligami. Sekali Isteri Kedua Tampil Lu4h Perasaan- Lubuk Viral

Dilabel sebagai ‘ikon p0ligami’ oleh netizen gara-gara statusnya yang beristeri dua, pelakon Ashraf Muslim sebaliknya enggan bermegah dengan gelaran itu.

Menyedari isu polig4mi cukup sens1tif untuk dibincang dan diperkatakan secara terbuka, si empunya diri ini mengakui hal berkaitan rumah tangga tidak harus dicampuri pihak luar, sebaliknya wajar diselesaikan dalam kalangan keluarga itu sendiri.

Terbuka berbicara mengenai perkara itu, Ashraf berkata, perkahwinan lebih daripada satu tidak perlu dijadikan 1su.

“Dalam Islam pun, tindakan p0ligami dibenarkan cuma ia sering menjadi isu kerana masyarakat belum boleh terima sepenuhnya.

“Biarpun saya boleh menjelaskannya secara terperinci, perkara berkaitan p0ligami sesuatu yang sen.sitif bagi orang kita.

“Jadi, apa yang boleh saya katakan, poligami akan jadi indah apabila suami mampu memimpin dengan betul,” katanya.

Ashraf pernah mengejutkan industri hiburan tanah air apabila bernikah buat kali kedua dengan wanita pilihannya, Wan Sakinah Ahmad Saburi, 34, di Thailand pada 7 Julai 2013. Terdahulu, Ashraf bertemu jodoh dengan isteri pertama, Noor Dayana Lokman, 31, dan mereka bernikah di Tanah Suci Makkah pada 30 Ogos 2011. Hampir lima tahun melayari kehidupan p0ligami, Ashraf dikurniakan tiga cahaya mata.

Bersama Noor Dayana, mereka dianugerahkan seorang anak lelaki, Anas Ashraf dan dengan Wan Sakinah pula sepasang zuriat iaitu Sarah Ashraf dan Adam Ashraf

Menurut pelakon drama Cinta Hati Batu di TV3 itu, sebagai suami dia juga akan pastikan selalu solat bersama isteri-isteri termasuk menghadiri kelas agama bersama-sama mereka.

“Penting untuk suami membimbing isteri-isteri supaya reda, tenang dan jalani hidup bahagia.

“Selain itu, faktor komunikasi dengan isteri- isteri juga penting untuk merapatkan silaturahim.

“Apa yang pasti, dalam al-Quran sudah diberikan pelbagai petunjuk oleh Allah SWT untuk dijadikan panduan,” katanya.

Hampir sembilan tahun melayari kehidupan polig4mi, Ashraf bersama isteri-isterinya kini dikurniakan tiga cahaya mata. Malah, Ashraf juga dilabel ‘ikon polig4mi’ oleh netizen gara-gara status beristeri dua.

Bersama isteri pertama Noor Dayana, mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Anas Ashraf, 3 dan dengan Wan Sakinah pula memiliki sepasang cahaya mata iaitu Sarah Ashraf, 4, dan Adam Ashraf, 3.

Isteri kedua luah perasaan

“Semua yg terjadi telah tertulis. Samada anda memilih untuk bahagia atau derita, semuanya terpulang kepada anda. Jangan biar orang lain pengaruhi kehidupan kita. Allah sudah berikan nikmat kepada saya, suami yang mencintai & anak yg sihat. Alhamdulillah”

“Jadi kenapa saya mesti tunduk kepada manusia yang membenci saya? Kepada isteri kedua sekalian, memang kita tiada tempat yang istimewa dihati perempuan diluar sana. Tak kire la kahwin kat Malaysia atau Thailand,”

Kami lihat perkara sebegini mungkin dapat menjawab persoalan peminat mahu pun individu di luar sana yang ingin mengetahui perasaan sebenar isteri kedua kepada pelakon ini. Pada pengamatan kami, pengalaman Sakinah untuk melalui perkara tersebut bukanlah sesuatu yang mudah.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/