Pian Cecupak Menlngg4l Dunia, Adik Arw4h Buka Cerita Keadaan Arw4h Sebelum ‘P3rgi’- Lubuk Viral

Pelawak yang terkenal dengan kumpulan Cecupak, Mohd Rafik Abdul Rahman atau Pian, dilaporkan menlngg4l dunia sekitar 8 malam tadi di kediamannya, dipercayai akibat mengalami srangan jntung.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh adik Pian, Hasenah, yang memberitahu Allhyarh4m abangnya itu telah ditemui menlngg4l dunia dalam keadaan terbaring di bilik air oleh ibu mereka.

“Mak jumpa arwh Pian dah terbaring kaku dalam bilik air sekitar pukul 8 malam tadi. Kemudian, dengan bantuan ahli keluarga lain, kami bawa ke hospital dan doktor memberi pengesahan pada pukul 10.30 malam.

“Arwh memang ada saklt jntung dan kemungkinan ia menjadi punca kepada asbab kematl4n.Dia ada msalah jntung sejak tahun 2018 tetapi tldak pernah buat rawatan.

“Arwh cuma makan ubat sahaja. Sejak kebelakangan ini, kesihatan arwh juga memang agak mer0sot dan selalu mengadu saklt dada,”katanya.

Sebelum ini, Allahyarh4m Pian pernah dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) seawal 3 pagi pada 17 Oktober 2018 akibat ses4k Nafas.

Doktor kemudiannya mengesahkan dia mengalami serngan jntung dan diletakkan di Wad Pemulihan Jntung (CRW).

Susulan itu, pelawak berusia 52 tahun itu didapati perlu membuat rawatan angi0gram yang mana k0s perubatannya berjumlah RM5,000.

Dalam pada itu, Hasenah berkata, jenaz4h diuruskan oleh pihak surau berdekatan kediaman mereka di Taman Dato’ Senu, di ibu kota dan akan dikebvmikan pagi ini.

Untuk info, Pian mula memasuki industri hiburan menerusi rancangan realiti TV popular, Sinaran Pasport Kegemilangan pada tahun 90-an sebelum menyertai kumpulan lawak Cecupak.

Anak kedua daripada enam beradik itu pernah mendirikan rumah tangga dan berpisah dengan bekas isteri pada 2000.

Menerusi perkahwinan itu, arwh dikurniakan dua cahaya mata, Nuraina Fazrin dan Nurleena Fazrin.

Sumber : Utusan

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://transformasi.pw/