[Foto] Sekitar Majlis Istiadat Bersanding Puteri Fadzilah, Kenali Puteri Kedua Bongsu Sultan Brunei- Lubuk Viral

Perkhabaran gembira Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja Brunei ini bukan hanya mendapat perhatian rakyat negara Brunei bahkan rakyat Malaysia juga teruja mengetahui kekanda kepada Pengiran Muda Abdul Mateen melangsungkan perkahwinan.

Siapa tidak kenal dengan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah yang merupakan antara di antara ketua kerabat diraja terkaya di dunia dengan hasil kekayaan daripada bekalan simpanan minyak Brunei yang melimpah ruah.

Majlis gilang-gemilang istiadat perkahwinan diraja Brunei iaitu Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah yang berlanjutan selama 10 hari.

Pada Khamis 20 Januari 2022, Puteri Fadzilah yang mesra dengan panggilan Fad telah selamat bergelar isteri kepada Awang Abdullah Nabil Mahmoud Al-Hashimi dengan sekali lafaz.

Foto-foto Sekitar Majlis Persandingan 

Salah Seorang Kerabat Diraja Yang Terkaya Di Dunia

Ayahanda Puteri Fadzilah iaitu Sultan Brunei merupakan seorang hartawan dan merupakan salah seorang kerabat diraja terkaya di dunia. Menurut laporan SCMP, anggaran nilai bersih hartanya adalah $28 bilion bersamaan RM117.25 bilion.

Sama seperti ahli kerabat yang lain, Puteri Fadzilah merupakan seorang yang dermawan. Terbaru, beliau telah menyokong usaha membina Pusat Perubatan Rimba untuk membantu mempromosi dan menambah baik penjagaan kesihatan di Brunei.

Miliki Sarjana Pentadbiran Perniagaan Di Universiti Kingston Britain.

Pada usianya 22 tahun, Puteri Fadzilah memperoleh ijazah sarjana muda dalam Pengajian Antarabangsa dari Universiti Kingston, Britain.

Pada tahun 2015 pula, Puteri Fadzilah berjaya memperoleh ijazah sarjana dalam Pentadbiran Perniagaan dari Hult International Business School.

Sangat Gemar Bersukan & Jadi Kapten Pasukan Bola Jaring

aling menarik sekali, Puteri Fadzilah turut dikenali sebagai ‘Puteri Sukan’. Beliau merupakan pemain polo dan ekuestrian. Malah Puteri Fadzilah pernah menjadi kapten pasukan bola jaring kebangsaan Brunei.

Sumber:IG Bruneiroyals,https://www.remaja.my/

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://sinetronmalaya.com