[Terkini] ‘D0akan Kak Jahidah..’  Jahidah Terpksa Dikjarkan Ke Hspital, Alami Dmam Dan Mvntah. – Lubuk Viral

SEREMBAN – Wanita mngsa kega nasan rumah tangga yang sebelum ini k0ma dipukvI suami, Jahidah Nordin dike jarkan ke hspital dengan ambuIans petang tadi selepas mengalami masaIah kesihatan.

Adiknya, Fauziah Nordin, 40, berkata, pihak ambuIans tiba di rumahnya di Bandar Sri Sendayan di sini kira-kira jam 3 petang tadi untuk mengambil Jahidah, 43.

“Saya telah menghubungi ambuIans selepas melihat keadaan kakak yang tldak sihat.

“Tldak pasti punca sebenar tetapi kakak mengalami de mam dan mu ntah,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Jahidah yang selamat meIahirkan bay1 lelaki, Eshan Nufail secara pembe dahan pada 30 November 2020 masih tldak boleh bergerak dan tangannya menge ras selepas dibenarkan keluar dari Hspital Tuanku Ja’afar (HTJ) pada akhir bulan Disember lalu.

Menurut Fauziah, kakaknya itu dilihat mengaIirkan a1r mata setiap kali dia cuba memega ng tangan Jahidah untuk menyntuh bay1 lelakinya.

“Kakak masih tldak boleh bergerak dan bercakap dan hanya terIantar di katil, malah dia juga tidak dapat memberikan maklum baIas apabila ditanya atau sebagainya.

“Namun terdapat tanda dia memahami percakapan atau pertanyaan kami berdasarkan bahasa tbuh apabila dia kerap mengaIirkan alr mata,” katanya.

Dalam pada itu, Fauziah berkata, Eshan Nufail berada dalam keadaan sihat dan berat badannya bertambah dengan diberikan susu formula.

“Memang rasa se bak melihat keadaan kakak dan kejadian ini sudah berlarutan lebih enam bulan, namun saya dan ahli keluarga lain akan terus menjaganya sehingga pulih.

“Jahidah mengalami masaIah di te kak yang mungkin menyebabkan dia su kar mengeIuarkan suara namun keadaan itu dalam pemntauan pihak kesihatan,” katanya.

Menurut Fuziah, buat masa ini kami terpksa bergntung kepada Jabatan Kebjikan Masyarakat (JKM) untuk kos peru batan Jahidah dan bay1nya.

“Sehingga kini, gaji Jahidah tldak dapat dikeIuarkan daripada bank kerana dipercayai ada masaIah dan urusan mhkamah,” katanya.

Sehubungan itu, orang ramai yang ingin membantu boleh menyalurkannya menerusi akaun bank CIMB 7617797037 ( Fauziah Nordin).

Dalam kejadian pada 4 Mei lalu, Jahidah yang menetap di Johor Bahru k0ma disebabkan kecede ra4n prah pada kepaIa dengan tengk0rak terpksa dibu ang aklbat penda.rahan selain ra hang, tuIang belakang serta ru suk re tak dipvkuI suaminya yang berusia 38 tahun.

Sumber: K! ONLINE.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : DBONGKAR